سمنان;

راه اندازی شرکت قطارهای حومه ای در کشور

وزیر راه و شهرسازی از ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای اداری استان سمنان با هدف افتتاح همزمان ۱۷پروژه اقتصادی و عمرانی در استان سمنان با تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل ریلی گفت : طی سال۹۳ در مسیر گرمسار-تهران از طریق خطوط ریلی در سال۶۷هزار مسافر جابجا می شدند که این میزان در سال ۹۴ به ۱۳۱هزار نفر و در سال ۹۵به ۲۳۷هزار نفر افزایش یافت که این نشان دهنده استقبال گسترده مردم از مسیرهای قطار حومه شهری است لذا امروز با حضور مسئولان مسیر تهران-ورامین- گرمسار به طول ۱۱۴کیلومتر در حالی به بهره برداری رسید که مسیر تردد ۱۶۰کیلومتر بر ساعت در این مسیر با حضور بنده در قطار، آزمایش شد.

وزیر راه دولت یازدهم همچنین گفت: خط سوم قطار حومه ای گرمسار نیز در مرحله مطالعات به سر می برد که ان شاالله با استقبال مسافران می توانیم شاهد افتتاح فاز سوم این خط حمل و نقل ریلی نیز باشیم که سرعت و امنیت دو ویژگی آن است و می تواند مسیر دو ساعت و نیم امروز گرمسار-تهران را به زیر یک ساعت کاهش دهد.

آخوندی با بیان اینکه این خط ریلی می تواند روزانه ۹هزار نفر را جابجا کند، ابراز داشت: وزارت راه و شهرسازی مانند این پروژه را هم اکنون در مسیر چهارم کرج-تهران، تبریز-جلفا، تهران-قزوین و ... نیز در دستور اجرا دارد تا بتوانیم حمل و نقل ریلی را نیز گسترش دهیم.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.