ساخت کلاهی برای توقف فعالیت تومورهای سرطانی

دانشمندان یک نوع کلاه از بین‌برنده سرطان ساخته‌اند که مدعی‌اند رشد تومورهای سرطانی را با استفاده از جریان الکتریسیته متوقف می‌کند.

ساخت کلاهی برای توقف فعالیت تومورهای سرطانی
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان این امکان را برای بیماران متبلا به سرطان‌های ظاهراً علاج‌ناپذیر فراهم کرده‌اند که بخش درگیر با تومور را با وسیله‌ای کلاه‌مانند بپوشانند و در حالی که کارهای روزانه خود را انجام می‌دهند غدد سرطانی را نیز از رشد و فعالیت بازدارند.
 
این محققان در نشست سالانه انجمن امریکایی تحقیقات سرطان (AACR) که در واشنگتن برگزار شد، اعلام کردند کلاه درمانی موسوم به Optune با ظاهری همچون کلاه‌های شنا اما پوشیده از الکترودهای متصل‌شده به یک ژنراتور کوچک می‌تواند بیماران مبتلا به نوعی سرطان نادر مغزی به نام گلیوبلاستوما مولتی‌فرم (glioblastoma multiforme) را بیش از روش‌های موجود درمانی زنده نگاه دارد.
 
به گفته آنها، وقتی این کلاه با شیمی‌درمانی همراه شود، میزان متوسط بقا از ۱۶ ماه به ۲۱ ماه پس از تشخیص سرطان افزایش پیدا می‌کند.
 
دانشمندان اظهار کرده‌اند در آزمایش‌ها معلوم شده که پس از ۵ سال، شانس زنده ماندن در بیمارانی که از این کلاه استفاده کرده بودند ۱۳ درصد و در آنها که از این کلاه استفاده نکرده‌اند فقط ۵ درصد بوده است.
 
نحوه کار این کلاه، ایجاد یک میدان الکتریکی کوچک و مداخله در راه تقسیم سلول‌هاست.
بدین گونه، سلول‌های سرطانی که بسرعت تقسیم می‌شوند، قادر به افزایش خودشان نیستند و در این حال، عصب‌های با رشد آهسته، بدون تاثیر باقی می‌مانند. البته بیماران باید برای استفاده از این پوشش کلاهی و نتیجه گرفتن از آن، سر خود را کاملا تراشیده نگاه دارند و ۱۸ ساعت در روز کلاه را بر سر داشته باشند.
 
گفته شده که غیر از احساس حرارتی اندک روی سر و برخی گزارش‌ها مبنی بر احساس سوزش ضعیف در پوست سر، عوارض جانبی استفاده از این شیوه نسبتاً جزئی بوده است.
 
منبع: سلامت آنلاین
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.