درخشش کشور در زمینه تولید سنگ عایق حرارت و صدا

یک شرکت فناور موفق به تولید نوعی سنگ «پرودیت» عایق حرارت و صدا در کشور شد که در مقایسه با نوع خارجی آن بسیار ارزان‌تر است.

جمشیدی مبتکر و مدیر عامل یک شرکت فناو‌ر در زمینه سنگ پرودیت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ساخت سنگ مصنوعی اظهار داشت: از ۵ سال پیش در یک شرکت دانش‌بنیان تحقیقات بر روی ساخت سنگ پرودیت آغاز شده است که امروزه این پژوهش به ثمر نشسته و ایران جزو هشت کشور برتر دنیا در زمینه ساخت سنگ پرودیت است.

وی بیان کرد: در این شرکت دانش‌بنیان سنگ پرود‌یت را پس از استخراج از معادن داخل کشور تولید می‌کنیم و در این راستا این شرکت کارخانه خط تولید این نوع سنگ را طراحی کرده است.

جمشیدی با بیان اینکه سنگ ساخته شده نمونه خارجی ندارد، گفت: این سنگ عایق برودت، رطوبت، صوت بوده و قابلیت کاربرد در ساختمان‌های مختلف را دارد و بسیار سبک و ضد آتش‌سوزی است.

وی تأکید کرد: هنگام آتش‌سوزی، این سنگ حرارت را در خود نگه‌ می‌دارد و مانع انتقال آتش و حرارت زیاد به اتاق‌های دیگر می‌شود.

وی یادآور شد: این نوع سنگ پرودیت قابلیت نصب سریع و آسان به اماکن مختلف را داشته و هزینه‌اش نسبت به نوع خارجی آن بسیار پایین است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار