جرمی کوربین، حمله آمریکا به سوریه را محکوم کرد

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، با انتشار بیانیه‌ای حمله موشکی آمریکا به خاک سوریه را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، با صدور بیانیه ای حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه را محکوم کرد.

جرمی کوربین، رهبر بزرگ ترین حزب رقیب دولت محافظه کار انگلیس، در بیانیه ای با محکوم کردن حمله موشکی آمریکا به سوریه نوشت این حمله که بدون تحقیق مستقل بین المللی درباره عامل حمله شیمیایی این هفته در سوریه صورت گرفت، فقط به تشدید جنگ کمک خواهد کرد و وضع دشوار مردم سوریه را وخیم تر می کند.
 
دولت انگلیس که از زمان فروپاشی امپراتوری بریتانیا و جنگ جهانی دوم، سیاست خارجی اش به شدت متاثر از سیاست های آمریکاست، از حمله موشکی آمریکا به سوریه حمایت کرده است. 
به گفته مقامات دولت انگلیس، این کشور پیشاپیش از آغاز حمله موشکی آمریکا به سوریه آگاه شده بود.
 
انگلیس در همه جنگ های اخیر آمریکا در خاورمیانه، از این جنگ ها حمایت کرده است.
نمونه بارز آن  همدستی با آمریکا  به بهانه داشتن سلاحهای کشتار جمعی در تجاوز  به عراق بود که بعد با آشکار شدن واهی بودن ادعاها، واکنشهای گسترده داخلی را به همراه داشت به گونه ای که دولت برای ارام کردن افکار عمومی، جان چیلکات قاضی انگلیسی را مامور رسیدگی به این پرونده کرد که  پس از هفت سال رسیدگی و معلوم شد این حمله بر پایه اطلاعات نادرست صورت گرفت. جنگی که علاوه بر تخریب زیر ساختهای عراق، میلیونها نفر را قربانی این جنگ کرد.

جرمی کوربین پیش از همدستی انگلیس در زمان تونی بلر با بوش برای حمله به عراق با راه انداختن کارزار یک میلیون نفری مخالفت شدید خود را با حمله به عراق اعلام کرد تا جلوی این جنگ را بگیرد اما موفق نشد. جنگی که تبعات و قربانیان آن همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار