اردبیل؛

عملیات برف‌روبی بیش از ۵ هزار کیلومتر در جاده‌های استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از انجام 5 هزار و ۳۶۶ کیلومتر- باند برف‌روبی طی تعطیلات نوروزی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی افزود: در طول تعطیلات نوروزی به دلیل بارش برف عملیات برف‌روبی متوقف نشد و ۱۵۰ دستگاه برف‌روبی با ۲۷۳ نفر به کار گرفته شدند.

وی افزود: در این مدت ۷۴۴ تن مخلوط شن و نمک برای نمک‌پاشی محورها استفاده شد و در عین حال پنج هزار و ۳۶۶ کیلومتر- باند نیز برف‌روبی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به امدادرسانی به ۷۱۲ خودرو در این مدت اشاره کرد و گفت: در عین حال برف‌روبی راه ۱۴ روستا نیز انجام شد.

رحمتی از جمله برنامه‌های سال جاری را نوسازی ماشین‌آلات راهداری و ناوگان راهداری عنوان و تاکید کرد: به همین منظور پنج دستگاه تویوتا خریداری شده و در حال شماره‌گذاری است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این سه پاسگاه راهداری در سرچم، نمین و گرمی طی سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آموزش موتورسواران و عابران پیاده را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار سال جاری عنوان کرد و گفت: در عین حال آموزش وانت‌بارها و نحوه عبور و مرور ادوات کشاورزی در دستور کار است.

رحمتی با اشاره به ادغام اداره حمل‌ونقل با راهداری تصریح کرد: از امسال عملیات روکش آسفالت جاده‌ها توسط این دستگاه اجرایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.