مسئول نمایندگی میراث فرهنگی خمینی شهر از رشد ۶1 درصدی بازدیدکنندگان نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حبیبی  ضمن اعلام این خبر گفت: پربازدیدترین نقاط گردشگری خمینی شهر به ترتیب امامزاده سید محمد(ع)، چشمه لادر، خانه سرتیپ و خانه مجیر بوده است.
وی افزود: اضافه شدن بام سبز به جاذبه های خمینی شهر در آستانه نوروز امسال رونق بیشتری به صنعت گردشگری خمینی شهر بخشید و آمار بازدیدکنندگان را تا 7 هزار نفر افزایش داد.


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی خمینی شهر افزود: نوروز امسال قریب به 90 هزار نفر برای زیارت راهی امامزاده سیدمحمد(ع) شدند و نزدیک به 70 هزار نفر نیز از طبیعت پاک چشمه لادر استفاده کردند و 4 هزار و 700 نفر به خانه سرتیپ و 4 هزار نفر نیز به بازدید از خانه مجیر آمدند.

حبیبی همچنین تعداد بازدیدکنندگان از عصارخانه، خانه زهتاب و برج کبوتر دستگرد را به ترتیب 2805، 887 و 530 نفر عنوان کرد و گفت: آمار بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری در بازه زمانی 26 اسفند تا 13 فروردین با نوسان روبرو بود و به عنوان مثال تعطیلی اماکن تاریخی در روز 13 فروردین آمار بازدیدکنندگان را در این روز با کاهش مواجه کرد.


وی شلوغ ترین روز آستانه امامزاده سیدمحمد (ع) را 30 اسفند و لحظات تحویل سال اعلام کرد و افزود: در این روز 15 هزار نفر در این مکان حضور یافتند.
حبیبی همچنین تعداد زائران امامزاده سید محمد در روز 13 فروردین و آخرین روز از تعطیلات را 13 هزار و 500 نفر عنوان کرد.


وی افزود: شلوغ ترین روز لادر، آخرین روز از تعطیلات و روز طبیعت با تعداد 12 هزار نفر طبیعت دوست بود و بام سبز نیز در این روز شاهد بیشترین بازدیدکننده بود.


مسئول نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در خمینی شهر، آمار کسانی که نوروز امسال، خمینی شهر را برای اقامت برگزیده اند بالغ بر 15 هزار نفر اعلام کرد و گفت: امسال آمار اقامت کنندگان در خمینی شهر 7/4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.


حبیبی شلوغ ترین روز از نظر اقامت کنندگان در خمینی شهر را نیز دوم فروردین با تعداد 1555 نفر اقامت کننده عنوان کرد.

لازم به ذکر است رتبه استانی خمینی شهر از نظر جذب گردشگر در نوروز 96 هنوز اعلام نشده است ولی این شهرستان در نوروز 95 حائز رتبه پنجم شده بود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.