سنایی: توسعه روابط علمی ایران و روسیه بسیار حائز اهمیت است

سفیر ایران در روسیه از توسعه روابط علمی و دانشگاهی دو کشور پا به پای روابط در سایر حوزه ها خبر داد.

سنایی: توسعه روابط علمی ایران و روسیه بسیار حائز اهمیت است
به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه طی سخنانی در دهمین دوره همایش علمی دانشجویان ایرانی روسیه با  اشاره به توسعه همه جانبه روابط دو کشور گفت: این روابط نه تنها در تمامی حوزه ها رشد کرده است ، بلکه در تمامی حوزه ها به سطح عالی رسیده است.

وی با یادآوری اینکه روابط اقتصادی دو کشور در سال گذشته با رشد ۷۰ در صدی همراه بود ،افزود:  آمار منتشر شده در سه چهار ماه اول سال جاری نشان می دهد که ان‌شاءلله این روابط امسال هم رشد ۱۰۰ درصدی خواهد داشت.

سفیر ایران در روسیه ادامه داد: با توجه به زیر ساخت‌های ایجاد شده در سالهای اخیر دسترسی به رقم ۱۰ میلیارد دلار در میزان مبادلات اقتصادی دو کشور طی سه چهار سال آینده دست‌یافتنی است.

 سنایی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به سفر اخیر حسن روحانی به روسیه که سومین سفر رییس جمهور کشورمان به این کشور می‌باشد،‌ روابط ایران و روسیه در بیست و پنج سال گذشته را همواره  مثبت با فراز و فرودهایی دانست.

سفیر ایران در روسیه همچنین با اظهارامیدواری نسبت امضای سند مربوط به شناسایی مدارک دانشگاهی دو کشور  توسط وزارتین علوم ایران و روسیه در آینده‌ای نزدیک ،گفت: روابط علمی و دانشگاهی دو کشور نیز پا به پای روابط در سایر حوزه ها توسعه‌یافته است، از جمله آن ایجاد اتحادیه همکاریهای دانشگاهی دو کشور می باشد که با حضور بیش از ۱۰ دانشگاه برتر دو کشور فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: توسعه روابط علمی بین نخبگان و سازمانهای مردم نهاد نیز در کنار توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بسیارحائز اهمیت است. به واقع دانشجویان سرمایه روابط علمی دو کشور هستند که آینده کشور را بدست خواهند گرفت.

دهمین همایش علمی دانشجویان ایرانی با بیش از ۱۵۰ مقاله پذیرفته شده با حضور دانشجویان ایرانی محصل در دانشگاه های مسکو، سن پترزبورگ، قازان، نیژنی نووگوراد، اورنبورگ و ...برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار