کرمانشاه؛

بیش از 12 هزار ساعت کار برای تدوین برنامه ششم توسعه استان

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه استان، گفت: اجرای کامل این برنامه 73 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛طهمورث الیاسی گفت: این برنامه با تلاش های بسیار و پس از ساعت ها کار کارشناسی در 930 صفحه تهیه شده که فایل آن نیز بر روی سایت سازمان برنامه و بودجه استان نیز قرار دارد.


وی افزود: در راستای برنامه ریزی برای تهیه و تدوین سند پنج ساله برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان کرمانشاه به عنوان اولین برنامه اقتصاد مقاومتی، ساختار تشکیلاتی برنامه ششم توسعه استان در تاریخ 9 آبان سال 1394 به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.

الیاسی تصریح کرد: این ساختار در قالب 9 کارگروه تخصصی و 22 کمیته زیرمجموعه تعریف شد که تاکنون بیش از 12 هزار ساعت کار کارشناسی بر روی آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه استان درقالب دو گزارش گفت: گزارش اول شامل ارزیابی عملکرد گذشته، شناخت و تبیین و تحلیل وضع موجود، پیش بینی آینده، ظرفیت ها و چالش های پیش رو است که این سند تهیه و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

الیاسی تصریح کرد: گزارش دوم شامل برنامه عملیاتی (جداول حجم عملیات و سرمایه گذاری) استان است که این گزارش نیز تهیه شده و پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه اعتبار لازم برای اجرای برنامه ششم توسعه استان را 73 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان اعتبار بر اساس تفکیک بندی منابع، پنج هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات استان، 14 هزار میلیارد تومان از محل ردیف های ملی، سه هزار میلیارد تومان از محل منابع مالی خارجی، پنج هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی، 21 هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی، 19 هزار میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری بخش غیردولتی و شش هزار میلیارد تومان دیگر آن نیز از محل سایر منابع تامین می شود.

الیاسی در ادامه با بیان اینکه مرحله اول تدوین طرح آمایش استان به اتمام رسیده گفت: در جلسات آینده شورای برنامه ریزی استان مرحله اول این طرح ارائه می شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی، گفت: در همین راستا در طول سال گذشته 250 طرح جدید،988 طرح نیمه تمام و 2543 پروژه بهره برداری شده در کشور به بخش خصوصی واگذار شده است.

الیاسی تصریح کرد: سهم استان از این میزان 127 پروژه است و کرمانشاه در این زمینه در رتبه دهم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.