استاندار خوزستان تاکید کرد؛

استانداردسازی مراکز نگهداری گندم خوزستان

استاندار خوزستان بر استاندار سازی مراکز نگهداری گندم در استان تا یکسال و نیم آینده تاکید کرد.

استانداردسازی مراکز نگهداری گندم خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان از شرایط غیراستاندارد نگهداری گندم تولیدی استان در اماکن روباز و احتمال آلودگی این محصول به سموم قارچی انتقاد کرد و 1.5سال برای رفع این مشکل مهلت تعیین نمود.

وی اظهار کرد: اگر چه گندم تولیدی در این استان تا زمان برداشت از بهترین کیفیت برخوردار است، اما نگهداری طولانی مدت آن در محل های نامناسب و روباز باعث ایجاد آلودگی و کاهش کیفیت این گندم می شود که باید برای این مساله در سریع ترین زمان چاره اندیشی شود.

شریعتی با اشاره به احتمال آلودگی گندم هایی که در مراکز خرید در خوزستان ذخیره می شود بیان داشت: سموم قارچی طبیعی (از جمله آفلاتوکسین) در درازمدت تاثیر گذار است و می تواند عامل سرطان باشد بنابراین یکی از راه های کاهش آمار بالای سرطان در استان، کنترل مواد غذایی ناسالم است، اگر چه ممکن است این اقدامات هزینه زیادی در بر داشته باشد.
استاندار خوزستان شعار روحانی رئیس جمهور کشور را 'حقوق شهروندی' دانست و افزود: منشور حقوق شهروندی اکنون ابلاغ شده و رئیس جمهوری مرتب به استانداران درباره اجرای آن تذکر می دهد.

وی با تاکید بر رعایت استانداردها و حقوق مصرف کنندگان در مراکز خرید و نگهداری گندم، خاطرنشان کرد: علاوه بر منشور حقوق شهروندی، قانون حمایت از مصرف کنندگان نیز به رعایت حقوق مردم تاکید دارد که بر همین اساس باید چارچوب ها و استانداردهای عرضه به ویژه در زمینه غذا و آب سالم رعایت شود.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه گندم قوت غالب مردم این استان است، اظهار داشت: گندم تولیدی خوزستان یکی از با کیفیت ترین گندم های کشور است، اما به دلیل نگهداری نامناسب در زمان خرید و ذخیره سازی محصول، یکی از بی کیفیت ترین نان های کشور را در این استان تحویل مردم داده می شود.

به گفته استاندار خوزستان در این زمینه در حق مردم خوزستان کوتاهی شده زیرا برخی مدیران، درد مردم را احساس نمی کنند.

شریعتی تصریح کرد: قبول داریم که مراکز خرید و نگهداری گندم در استان یک شبه اصلاح نمی شود، این مساله چند سال است که مورد بحث است بنابراین لازم است که افزایش استاندارد محصولات، بهبود شرایط زندگی و تضمین سلامت مردم در کوتاه ترین زمان در دستورکار قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از گندم تولیدی خوزستان مازاد بر نیاز است اذعان داشت: به دلیل مشکلاتی که در نگهداری گندم در مراکز خرید وجود دارد، امکان صادرات آن نیز با مشکل رو به رو می شود.

غلامرضا شریعتی با گلایه از مجموعه جهاد کشاورزی استان بابت تاخیر در پاسخگویی به یکی از سرمایه گذاران در بخش احداث سیلو بیان کرد: یک سرمایه گذار بهمن ماه پارسال متقاضی ساخت سیلو در گتوند و شاوور بوده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

وتی همچنین با انتقاد از دعوت نشدن دانشگاه علوم پزشکی اهواز به این نشست، افزود: حضور نداشتن مدیران بهداشت، این نشست را از ارزش ساقط کرده زیرا ناچار باید نشست های دیگری برای تعیین تکلیف مساله برگزار شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.