ارومیه؛

خانواده سالم محور توسعه پایدار

1تا 7 اردیبهشت هرسال به عنوان هفته سلامت در شهرستان مهاباد همزمان با کل کشور به اجرا در می آید و شعار امسال هفته سلامت زندگی سالم با نشاط و امید و دور از افسردگی می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:تبیین عوامل موثر بر سلامت جامعه و توجه دادن مردم و دست اندرکاران نظام سلامت به شعار سال، تکریم فعالیت های عوامل حوزه بهداشت و درمان، برجسته سازی موفقیت ها و دستاوردهای حوزه سلامت و بیان چالش های موجود و انتظارات و همچنین جلب مشارکت سازمان های غیردولتی مردم نهاد در سلامت جامعه از اهداف هفته سلامت است.

وی افزود:خانواده سالم محور توسعه پایدار هر جامعه می باشد و تلاش در جهت ارتقاء بهداشت روان خانواده کمک به ارتقاء بهداشت روان جامعه می باشد ، پس برای رسیدن به یک جامعه سالم باید ابتدا خانواده سالمی داشته باشیم .از این رو تأمین بهداشت روانی افراد خانواده سهم به سزائی در تأمین و حفظ بهداشت روان جامعه دارد و عدم تأمین بهداشت روان خانواده آسیب های شدیدی بر پیکره جامعه وارد می کند.

دکتر مرزنگ گفت: تغذیه سالم، فعالیت فیزیکی(ورزش) مناسب، پرهیز از دخانیات و کنترل بیماریهای مزمن به حفظ سلامت جسمی ما و خانواده در راستای زندگی سالم کمک می کند.

شایان ذکر است فعالیت های عمده در این هفته مربوط به برپایی ایستگاه های سلامت بهره برداری از پروژه های هر دو حوزه عرصه سلامت این شهرستان ،ورزش صبحگاهی همکاران این شبکه ،برگزاری مسابقات ورزشی،کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی،جشنواره آشپزی،سخنرانی در نماز جمعه،اعزام اکیپ های پزشکی برای ویزیت رایگان در مناطق محروم،دیدار با خانواده معزز شهدا و ایثارگران و ... می باشد.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.