اهواز؛

جابه جای بیش از ۲۹ میلیون مرسوله پستی در خوزستان

مدیرکل پست خوزستان گفت: تعداد ۳۲ میلیون مرسوله در سال ۹۴ و بیش از ۲۹ میلیون مرسوله در یک سال گذشته جابه‌جا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مهران حموله مدیرکل پست خوزستان اظهار داشت: سرانه مرسولات پستی از 5.7 در سال 92 به 7.1 در سال 93 و نیز از 7.3 در سال 94  به  7.4 تا پایان سال 95 افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد 32 میلیون مرسوله در سال 94 و بیش از 29 میلیون مرسوله در یک سال گذشته جابه‌جا شده است.

مدیرکل پست خوزستان بیان کرد: پوشش مساحتی 80 کیلومتر مربع به ازای هر واحد پستی و نیز پوشش جمعیتی 5 هزار و 665  نفر به ازای هر واحد پستی از دیگر اقدامات پست خوزستان در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات مرتبط با پست بوده است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات گفت: همه خطوط دیتا از 512kb  به 2mb و نیز خطوط Mpls از 2mb به 10mb ارتقا یافته است.

حموله عنوان کرد: همچنین شهرهای رامشیر، حمیدیه، ملاثانی، لالی، کارون، هندیجان، و هویزه به شبکه اینترانت شرکت پست متصل شدند و نیز از امکان بهره‌برداری از خدمات پستی بهره‌مند شدند.

وی به نصب برنامه جامع قبول تحت وب در همه دفاتر دولتی و خصوصی شهری و روستایی اشاره کرد و ادامه داد: برنامه مبادله یکپارچه در 38 نقطه مبادله و توزیع استان نصب شده، همچنین همه موزعین به گوشی‌های هوشمند برای توزیع مکانیزه و رهیابی آنی مرسولات تجهیز شدند.

مدیرکل پست خوزستان ضمن بیان اینکه سیستم کنترل و رهگیری هوشمند ناوگان پستی بین شهری و بین استانی (GPS) نصب شد، به توسعه محصولات  و خدمات نوین در پست اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی پست همراه (USSD) جهت پیگیری لحظه‌ای مرسولات پستی، پست نت، سرویس پس کرایه، پست بار، پست لجستیک و پست مالی از دیگر اقدامات پست خوزستان بوده است.

وی درباره انجام طرح‌های نیابتی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف گفت: اداره کل پست استان خوزستان در راستای کاهش ترددهای درون شهری و همچنین آسایش مردم استان با انعقاد قراردادهایی با ادارت و سازمان‌های استانی نسبت به ارائه خدمات به صورت حضوری، الکترونیکی و وکالتی اقدام می‌کند که در این راستا می‌توان به ارائه بیش از 4 خدمت ثبت احوال شامل ثبت نام کارت ملی هوشمند، تحویل کارت ملی، توزیع شناسنامه و توزیع شناسنامه نوزاد اشاره کرد.

حموله افزود: راه‌اندازی بیش از 173  ایستگاه جهت ثبت نام کارت ملی هوشمند شهروندان خوزستانی و نیز ارائه بیش از 7 خدمت ثبت اسناد شامل سند تک برگ، خلاصه معامله، فسخ معامله، توزیع اخطاریه دفاتر، توزیع اوراق اجرائیه، پلمپ دفاتر تجاری و توزیع سند مالکیت در زمره دیگر اقدامات پست قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات توزیع گذرنامه و توزیع روادید زائران کربلای معلی توسط پست خوزستان همچنین درباره فعالیت‌های بخش خصوصی و اشتغالزایی خاطرنشان کرد: در این زمینه بیش از 173 ایستگاه ثبت‌نام کارت ملی هوشمند با استفاده از توان بخش خصوصی با اشتغالزایی بیش از 200 نفر، سرویس توزیع مرسولات تجارت الکترونیک با استفاده از توان بخش خصوصی و اشتغالزایی بیش از 7 نفر و نیز سرویس توزیع امانات پستی با استفاده از توان بخش خصوصی و اشتغالزایی بیش از 5 نفر راه‌اندازی شد.

مدیرکل پست خوزستان ارائه خدمات در بیش از 345 دفتر ICT روستایی و 16 نمایندگی پستی روستایی و نیز ارائه خدمات در بیش از 356 دفتر خصوصی شهری را از دیگر اقدامات پست خواند و گفت: همچنین در زمینه طرح‌های عمرانی می‌توان به تامین و تجهیز پروژه کارت ملی هوشمند و نیز نوسازی ناوگان بین شهری و بین استانی اشاره داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.