اردبیل؛

تولید انواع فرش دستباف توسط مددجویان اردبیلی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سال گذشته مجریان طرح‌های فرشبافی و قالیبافی ۱۰ هزار و ۱۸۲ مترمربع انواع فرش، ورنی، گلیم و جاجیم به ارزش ۴۸ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال تولید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،جهانبخش نژادجواد در جلسه بررسی طرح‌های اشتغال کمیته امداد اردبیل اظهار کرد:در سال گذشته مجریان طرح‌های فرشبافی و قالیبافی 10 هزار و 182 مترمربع انواع فرش، ورنی، گلیم و جاجیم تولید کرده‌اند که تولیدات مددجویان تحت پوشش در سال 95 نسبت به مدت مشابه خود در سال 94حدود 28 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تولیدات فرشبافان و قالیبافان تحت حمایت به ارزش بیش از 48 میلیارد و 422 میلیون ریال ارزیابی شده کهفرش‌های دستباف مددجویان به صورت تضمینی از آنان خریداری می‌شود و مبلغ پس از فروش به طور کامل در اختیار آنان قرار می‌گیرد و برخی از تولیدات نیز توسط خود قالیبافان به فروش می‌رسد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه 90 درصد از بافندگان تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تشکیل می‌دهند، افزود: مشاغل خانگی، علاوه بر درآمدزایی برای مددجویان سبب می‌شود تا آنان در کنار اعضاء خانواده خود به کار مشغول بوده و گرمابخش کانون خانواده‌ باشند.

نژادجواد تصریح کرد: هم اکنون 2 هزار و 351 طرح فرش، قالی، ورنی و جاجیم در سطح استان در حال اجرا بوده و 2 هزار بافنده تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که در طول اجرای طرح خدماتی مانند سنجش بینایی، بهسازی محیط کسب و کار و نظارت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به آنان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو کارگاه آموزش قالیبافی برای 80 نفر از مددجویان برگزار شده است، گفت: امسال تلاش داریم با بهره‌گیری از اساتید برجسته، دوره‌های آموزشی بیشتری را برای مددجویان و فرزندان خانواده‌های تحت حمایت برگزار کنیم تا زمینه‌های خوداتکایی آنان فراهم شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان در سال 96 را ارتقاء 30 درصدی متراژ و رج‌شمار قالی‌ها و فرش‌های تولیدی مددجویان دانست و اظهار کرد: این امر سبب افزایش ارزش افزوده محصولات و تولیدات مددجویان می‌شود که امیدواریمبا همکاری‌های هر چه بیشتر بتوانیم به این مهم دست یابیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.