باشگاه خبرنگاران ازعملکرد تنیس ایران در دیویس کاپ گزارش می‌دهد؛

درخشش تنیسورهای ایران در نصف جهان

تیم ملی تنیس ایران با درخشش در مسابقات تنیس جام دیویس كاپ موفق شد حضورش در گروه دوم آسیا و اقیانوسیه را قطعی كند.


به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی تنیس ایران چند روز قبل رقابت خود در مسابقات تنیس جام دیویس كاپ كه به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شد، آغاز كرد. رقابت‌هایی كه به دلیل بهره‌مندی ایران از میزبانی ، امتیاز خوبی برای تنیسورهای ایران به همراه داشت و بی‌شك فرصتی بزرگ و مهم بود تا ملی‌پوشان ایران بتوانند توانمندی‌های خود را به حریفشان نشان دهند.

رقابت‌های تنیس دیوس كاپ هفدهم فروردین ماه قرعه كشی شد و از 18 فروردین به طور رسمی آغاز شد. ملی‌پوشان ایران در حالی راهی این مسابقات شده بودند كه هدفشان بقا در سطح دو آسیا و اقیانوسیه بود. كاری كه با وجود پیش رو داشتن حریف سرسختی مانند ویتنام ، آسان به نظر نمی‌رسید. 

شاهین خالدان ، اشکان شکوفی، حمیدرضا نداف و امیروالا معدنچی چهار تنیسور ملی‌پوش ایران بودند كه با هدایت سعید احمدوند، مربی جوان خود راهی اصفهان شده بودند تا نتایج خوبی برای تنیس ایران رقم بزنند. مسابقاتی كه «پوینت گوپتا» از هندوستان ، سرداور نشان نقره فدراسیون جهانی (ITF ) سرداوری آن را بر عهده داشت.

پس از برگزاری مراسم قرعه كشی 4 ملی‌پوش تنیس ایران حریفان خود را شناختند و مشخص شد كه بر اساس چه برنامه‌ای باید با حریفان خود دیدار كنند. بر این اساس در نخستین دیدار مرحله انفرادی شاهین خالدان باید با فام مینح مسابقه می داد و حمیدرضا نداف به مصاف نگوئن هوانگ تین می رفت.  در دیدار دو نفره اشکان شکوفی و امیروالا معدنچی باید با لی کیوک خانح و فان مینح دیدار می‌كردند و در روز سوم و در دیدارهای انفرادی شاهین خالدان دیداری با  نگوئن هوانگ تین داشت  و حمیدرضا نداف نیز حریفی به نام با فان مینح را پیش روی خود می‌دید.

** سه روز بدون باخت برای تنیسورهای ایران

روز نخست مسابقات كه 18 فروردین ماه برگزار شده بود، با نتایج درخشانی برای ملی‌پوشان ایران به پایان رسید. در روزی كه شاهین خالدان به مصاف فام مینح رفت و ست نخست این دیدار با نتیجه 6 بر 2 ، ست دوم با نتیجه 6 بر 4 و   ست سوم با نتیجه 6 بر صفر حریفش را مغلوب كرد.  در دومین دیدار بخش انفرادی حمیدرضا نداف با نتیجه 5 بر 4 از حریف خود نگوئن هوانگ تین پیش بود که به دلیل مصدومیت بازیکن حریف این دیدار به سود ایران اعلام و ملی پوشان کشورمان در مجموع با نتیجه ۲ بر صفر روز نخست بازی‌ها را به پایان رساندند.

در روز دوم مسابقات باز هم پیروزی از آن ستارگان تنیس ایران بود. روزی كه منجر به كسب بردهای شیرین برای نمایندگان ایران و باقی ماندن تیم ملی تنیس ایران در سطح 2 آسیا و اقیانوسیه شد. در این روز از مسابقات و در دیدار بخش دو نفره، اشکان شکوفی و امیروالا معدنچی به مصاف لی کیوک خانح و فان مینح رفتند و در پایان با نتایج مشابه 6 بر4 در مجموع 3 بر صفر حریف خود را مغلوب کردند . ملی پوشان ایران با دستیابی به این پیروزی حضورش در گروه دو آسیا و اقیانوسیه را قطعی کرد.

در سومین روز از مسابقات تنیس دیویس کاپ ایران و ویتنام، دو بازی انفرادی دیگر برگزار شد. نتیجه این دو دیدار تاثیری بر ماندن یا سقوط این دو تیم در گروه دو آسیا نداشت، اما ایران توانست در هر دو بازی انفرادی هم برنده باشد. تا مسابقات را با نتایج قابل قبولی به پایان ببرد.  امیر والا معدنچی با نتیجه بر صفر ( 6-3 و 6-2) کوییک لی را شکست داد.حمیدرضا نداف نیز با نتیجه 2 بر صفر ( 6-3 و 6-3) مینه فام را از پیش رو برداشت. به این ترتیب ایران در مجموع 5 بر صفر ویتنام را مغلوب کرد و در گروه 2 آسیا باقی ماند. ویتنام نیز به گروه سه آسیا سقوط کرد.

درخشش تنیسورهای ایران در نصف جهان

** اتفاقی خوب برای تنیس 


مسابقات تنیس جام دیویس كاپ، علاوه بر اینكه با نتایج دلچسبی برای تنیسورهای ایران همراه بود، آبستن یك اتفاق خوب هم در این رشته ورزشی بود. این مسابقات در حالی برگزار شد كه شبكه سه سیما ، صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران، اقدام به پخش زنده یكی از این مسابقات كرد.

 این اتفاق قطعا برای تنیس ایران نتایج خوبی به همراه خواهد داشت. این كه پخش زنده رویدادهای ورزشی تنها معطوف و محدود به یكی دو رشته باشد اتفاق خوبی نیست و پخش زنده مسابقات تنیس  اتفاقی خوب به شمار می‌رود.

**رضایت نماینده فدراسیون جهانی از میزبانی ایران

مسابقات تنیس دیویس كاپ برای نخستین بار به میزبانی شهر اصفهان برگزار شده بود. یك میزبانی خوب كه توانست نظر نماینده فدراسیون جهانی را جلب كند. علاوه بر زحمات و تلاشی كه فدراسیون تنیس در این رابطه انجام داد. اقدامات خوبی هم از سوی هیات تنیس استان اصفهان صورت گرفت كه به میزبانی هر چه بهتر این رقابت‌ها كمك كرد.

 به نظر می‌رسد بعد از این مسابقات، باز هم میزبانی‌هایی به فدراسیون تنیس ایران سپرده شود. البته این میزبانی امتیازی بزرگ برای تیم ملی تنیس هم به شمار می‌رفت. حضور هواداران و تماشاگران تنیس در زمین 22 بهمن شهر اصفهان موجب شده بود كه ملی‌پوشان با انگیزه بیشتری مقابل حریفان خود به میدان بروند.
 
 و در کنار زحمات مسئولان هیئت تنیس استان ، کادر فدراسیون نیز تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این دیدار به کار برد به طوریکه نماینده فدراسیون جهانی نیز از نحوه برگزاری مسابقات رضایت کامل داشت.


درخشش تنیسورهای ایران در نصف جهان

**گام بعدي نبرد كشورهاي اسلامي

تیم ملی تنیس ایران در ادامه و پس از پایان رقابت‌های دیویس كاپ باید خود را آماده نبرد بعدی كند. مسابقات كشورهای اسلامی كه به میزبانی باكو برگزار می‌شود و تنیس ایران باید در آن رقابت‌ها حاضر شود. تنیسورهای ایران قطعا پس از درخشش در رقابت‌های دیویس كاپ با انگیزه بیشتر تمرین خواهند كرد تا در مسابقات باكو هم نمایش خوبی از خود ارائه داده و نتایج درخشانشان در دیویس كاپ را این بار در نبرد با كشورهای اسلامی تكرار كنند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار