تبریز؛

رشد 25 درصدی شرکت کنندگان در اعتکاف در آذربایجان‌شرقی

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از رشد25 درصدی شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف سال‌جاری نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: اعتکاف سال ۹۶ با شعار «اعتکاف تعالی بخش ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی» برگزار می‌شود و اعتکاف امسال رشد ۲۵ درصدی در مساجد داشته است.
 
وی افزود: امسال سنت حسنه اعتکاف در ۱۲۴ مسجد در سطح استان برگزار می‌شود که ۴۰ مسجد در سطح تبریز و بقیه در سایر شهرهای استان مهیای برگزاری مراسم اعتکاف است.
 
حسینی گفت:  البته با توجه به استقبال صورت گرفته آمادگی داریم تعداد مساجد را به ۱۳۳مسجد افزایش دهیم.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ۲۰هزار نفر در سطح استان برای اعتکاف شرکت کرده‌اند که ۱۵هزار نفر از معتکفین را بانوان و ۵ هزار نفر را برادران تشکیل می‌دهند.
 
وی با اشاره به ثبت نام اینترنتی اعتکاف در سطح استان آذربایجان‌شرقی عنوان داشت: امسال برای اولین بار و برای جلوگیری از ازدحام مردم در جلوی مساجد، ثبت نام به صورت اینترنتی برگزار شد و این مهم‌ترین ویژگی اعتکاف امسال نسبت به سال‌های گذشته بود.
 
حسینی گفت: پذیرش معتکفین بعد از نماز مغرب روز دوشنبه صورت می‌گیرد و در اولین روز اعتکاف همزمان با ولادت آقا امیرالمومنین (ع) مراسم یادبود شهدای حرم و تجلیل از پدران گرانقدر شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.
 
وی افزود: در سالروز وفات حضرت زینب (س) نیز یاد شهدای ارزشمند مدافع حرم در بین معتکفین گرامی داشته می‌شود.
 
حسینی اضافه کرد: دعوت از سخنرانان کشوری برای اولین بار، انجام اعمال ام داوود با حضور مداحان برجسته کشور،  استفاده از مشاوران در زمان اعتکاف و چاپ و پخش 5 هزار کتابچه در بین معتکفین از ویژگی‌های مهم اعتکاف امسال نسبت به سال‌های قبل بود.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در خصوص برگزاری اعتکاف تخصصی  اظهار داشت: اعتکاف دانشجویی ویژه پسران در مسجد دانشگاه تبریز، اعتکاف دانشجویی ویژه دختران در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و مسجد رسول الله واقع در کوی دانشگاه تبریز ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی  و مسجد استاد شاگرد تبریز نیز برای اعتکاف دانش‌آموزی در نظر گرفته شده و اعتکاف نظامی نیز در مسجد پایگاه نظامی برای پرسنل نیروهای مسلح برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به این که مراسم اعتکاف به صورت زنده از شبکه استانی صدا و سیمای مرکز استانی پخش می‌شود، تصریح کرد: مراسم‌های برگزار شده در سه روز اعتکاف از محل مسجد جامع،  مراسم ام داوود نیز در سومین روز برگزاری مراسم اعتکاف به صورت زنده از شبکه استانی پخش می‌شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی تبلیغ نامزدهای شورا در بین معتکفین را ممنوع اعلام کرد و افزود: هیچ کاندیدایی حق شرکت در فضای اعتکاف را ندارد، حتی کسانی که کارت و پوستر نامزدهای انتخابات شورا را در مساجد پخش کرده و به نفع یک کاندیدای خاص حرکت کنند این کار ممنوع بوده و برخورد می‌شود.
 
حسینی از برگزاری مراسم ام داوود در سومین روز برگزاری مراسم اعتکاف در یک مسجد مستقل خبر داد و اظهار داشت: مراسم اعمال ام داوود به صورت مستقل در مصلی اعظم  تبریز یا امام زاده سید حمزه برای کسانی که در اعتکاف شرکت نکرده‌اند ولی قصد دارند در مراسم ام داوود شرکت کنند برگزار می‌شود.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.