هواشناسی مازندران هشدار داد :

کاهش 8 تا 15 درجه دمای هوا از امروز در مازندران

هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای اعلام کرد هوای مازندران از امروز تا چهارشنبه بارانی و درمناطق کوهستانی با بارش برف همراه است و رانندگان عبوری باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، در اخطاریه هواشناسی دریایی مازندران آمده است ، به اطلاع همه فعالان دريای خزر میرساند كه بر اساس تجزيه و تحليل نقشههای پيش‏يابی هواشناسی و خروجی مدلهای عددی جوّی و دريايی،از بامداد روز دوشنبه 21 فروردین از سمت غرب استان شاهد وزش باد شديد و مواج شدن دريا هستيم.

بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل و سواحل استان 20 متر بر ثانيه که جهت غالب آن شمال تا شمال غربی پیشبینی میشود.

بيشينه ارتفاع موج در مناطق فراساحل 3.0 و در سواحل 2.5 متر برآورد می‌شود.

بنابراین توصیه می شود، فعالان دريای خزر در استان مازندران، به خصوص صيادان و دريابانان و دریانوردان،و همچنین ارگان‏های امدادی از بامداد روز دوشنبه 21 فروردین نسبت به فعالیت در دریا هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز به نفوذ سامانه ناپایدار بارشی از صبح امروز اشاره کرد و گفت: بر اساس تجزيه و تحليل نقشه های پيش يابی هواشناسی و خروجی مدل های عددی جوی و دريايی، از صبح امروز آسمان استان ابتدا شاهد وزش باد شدید، سپس بتدریج ابری در بعدازظهر و شب همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در روز سه شنبه نیز بطور موقت ناپایداری جوی کاهش می یابد افزود: آسمان استان غالبا نیمه ابری تا ابری خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: مجدداً از روز چهارشنبه با تقویت سامانه ناپایدارشاهد بارندگی ،وزش باد و درمناطق کوهستانی مه آلود و گاهی با بارش باران و برف خواهیم بود.

رضوی افزود: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما در روزهای شنبه و یکشنبه دما هوا از امروز 8 تا 15 درجه کاهش می یابد.

وی گفت: این سامانه بارشی چهارشنبه بتدریج از استان خارج می شود .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.