سجادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سایه شوم فضای دو قطبی بر میزان مشارکت مردمی در انتخابات

سخنگوی جبهه پیروان گفت:شیوه تبلیغاتی جناح های اصلاح‌طلب به نحوی است که مردم را برسر یک دوراهی قرار می‌دهد.

سیدکمال الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان در گفتگو با خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ایجاد فضای دو قطبی انتخابات اظهار داشت: دو قطبی شدن فضای انتخابات نتایج زیانباری را به دنبال دارد و مردم را بر سر یک دوراهی قرار می‌دهد که این مسئله انتخاب را برای مردم محدود کرده و پیامد دو قطبی شدن فضای انتخابات به هیچ وجه به نفع فضای سیاسی و اجتماعی کشور نخواهد بود.
 
وی افزود: به منظور جلوگیری از سوق دهی فضای انتخابات به سوی جریان‌های دو قطبی می‌بایست سلایق متفاوتی در انتخابات حضور پیدا کنند و برنامه‌های گوناگونی در این راستا وجود داشته باشد.

سجادی تصریح کرد: کاندیداها باید برنامه‌های انتخاباتی مدون و منظمی را در نظر داشته باشند که برای حل مشکلات کشور افق روشنی را در راستای عدالت و پیشرفت کشور در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و ایجاد امنیت ترسیم کند.

وی افزود: در عرصه انتخابات علاوه بر جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌بایست کاندیداهای مستقل نیز حضور یابند که مردم بتوانند آنچه که مطابق بر سلیقه و پیشرفت کشور می‌شود را رصد کرده و بر مبنای شناخت و علایق خود به پای صندوق‌های رأی بروند.

سخنگوی جبهه پیروان اشاره کرد: اگر تنها بین دو قطب اصلاح‌طلب و اصولگرا رقابت صورت پذیرد آفت‌های مختلفی انتخابات را تهدید خواهد کرد و حضور مردم نیز کم‌رنگ خواهد شد.
 
وی اذعان کرد: یکی از آفت‌های بزرگ دو قطبی شدن این مسئله است که فضای انتخابات به صحنه نزاع سیاسی تبدیل می‌شود و اشخاصی که خواهان حضور در یک صحنه انتخاباتی مطلوب هستند دچار سردرگمی شده و سطح مشارکت پایین خواهد آمد در حالی که هیچ مسئله‌ای نباید به مشارکت همگانی مردم خدشه‌ای وارد سازد.

سجادی با بیان این مسئله که اصلاح‌طلبان سعی در دو قطبی سازی صحنه انتخابات دارند، گفت: شیوه تبلیغاتی اصلاح‌طلبان به نحوی است که مردم را در یک دوراهی قرار می‌دهد که با توجه به اینکه بسیاری از ابزارآلات تبلیغاتی را در دست دارند این سیاست را به راحتی پیش می‌برند و مردم را دچار تردید می‌کنند همان طور که در انتخابات سال 92 نیز همین رویه را در پیش گرفتند.

وی در پایان افزود: برای آنکه انتخابات مطلوب و به دور از فضای دو قطبی برگزار شود و می‌بایست برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها به سمت بیان اهداف و توانایی‌ها پیش برود نه آنکه در صدد تخریب یکدیگر برآیند.
 
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.