همدان؛

اجرای طرح هادی در 86 درصد جمعیت روستایی استان همدان

86 درصد جمعیت روستایی استان همدان از مزیت اجرای طرح هادی بهره مند شدند.

اجرای طرح هادی در 86 درصد جمعیت روستایی استان همدان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به اینکه مرحله نخست طرح هادی در 595 روستای استان آغاز شده است افزود : مرحله نخست بهسازی 364 روستا به پایان رسیده و 13 نقطه روستایی نیز به شهر تبدیل شد.
 
حسن ظفری به محدودیت های اقتصادی در اجرای طرح هادی روستایی اشاره و خاطرنشان کرد : در سال جاری بازنگری طرح هادی30 روستا هدف گذاری شده که  پیش بینی می شود با تأمین اعتبارات، این طرح به اتمام برسد.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به استفاده از قیر اعتباری هم گفت : با استفاده از قیر اعتباری سال جاری این ظرفیت وجود دارد که آسفالت معابر 150 روستا انجام شود.
 
آقای ظفری افزود : با حمایت حساب صد امام 508 واحد نیمه تمام مسکن روستایی سال های قبل که مالکین و متقاضیان آن قادر به تکمیل واحد مسکونی خود نبودند با اعتبار یک میلیارد و 730 میلیون تومان، تکمیل و در اختیار مالکین قرار گرفت.
 
او با اشاره به وجود 175 هزار واحد مسکن روستایی در استان هم خاطرنشان کرد : تا امروز بیش از 85 هزار واحد از تسهیلات نوسازی ، بهسازی و بازسازی مسکن استفاده کردند و 49 درصد از مساکن روستایی نوسازی و بهسازی شدند و امید می رود تا افق 1404 به 75 درصد ارتقاء یابد.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به اینکه یک هزار قطعه زمین در 120 روستا جهت رفع مشکل مسکن زوجهای جوان روستایی واگذار خواهد شد، ادامه داد : تسهیلات مسکن روستایی برای متقاضیان تا سقف 18میلیون تومان با سود پنج درصد و در دوره بازپرداخت 15 ساله در نظر گرفته شده و متقاضیان به نظام بانکی معرفی خواهند شد.
 
آقای ظفری با اشاره به اینکه در سال قبل افزون بر185 میلیارد تومان تحت عنوان تسهیلات مسکن روستایی به استان همدان ابلاغ شده است، افزود: سهمیه استان 10 هزار مورد است و هشت هزار و 812 فقره پرونده متقاضیان واجد شرایط در سامانه مسکن روستایی تکمیل شده و آماده ارسال به بانک است.
 
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.