لیندسی گراهام: بازگشایی مجدد پایگاه موشکی سوریه توهین به ترامپ بود

سناتور جمهوری‌خواه معتقد است سوریه با بازگشایی مجدد پایگاه نظامی الشعیرات، به "دونالد ترامپ" دهن‌کجی کرده است.

لیندسی گراهام: بازگشایی مجدد پایگاه موشکی سوریه توهین به ترامپ بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن اگزمینر؛ "لیندسی گراهام"، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی در مصاحبه‌ای به بازگشایی مجدد پایگاه "الشعیرات" از سوی ارتش سوریه اشاره کرد و آن را به سخره گرفتن "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، از سوی دولت سوریه تعبیر کرد.

گراهام در این باره گفت: مشخص است راه‌اندازی مجدد این پایگاه هوایی یک توهین آشکار از جانب دولت سوریه به ترامپ بود. به عقیده من بشار اسد با این کار یک پیام آشکار به ترامپ داده و به او گفته است: به جهنم برو!

سناتور جمهوری‌خواه در بخش دیگری از سخنانش گفت: تاکنون از هیچ اقدام کابینه ترامپ به اندازه مورد اخیر –حمله موشکی به پایگاه نظامی سوریه- دلگرم نشده بودم. معتقد هستم ترامپ باید از گزینه اعمال فشار استفاده می‌کرد و برای این کار نیازی به دریافت مجوز از کنگره نداشت.

وی در ادامه مدعی شد: بشار اسد در حال تهدید امنیت بین‌الملل است و باید در همان سال 2014 با اقدامی نظامی جلوی ادامه کار دولت اسد گرفته می‌شد. من قصد ندارم به طرحی رای دهم که قابلیت و توانایی‌های آمریکا را در مبارزه با اسد و تروریست‌ها محدود می‌کند.

لیندسی گراهام تاکید کرد آمریکا باید برای شکست داعش، نیروهای نظامی زمینی خود را در سوریه افزایش دهد و نیروهای معارض و مخالف دولت سوریه را تجهیز کند. وی پیشنهاد کرد با تقویت نیروهای داخلی شرایط سرنگونی اسد فراهم شود. 

وزارت دفاع آمریکا پس از حمله به پایگاه الشعیرات مدعی شد تمام زیرساخت‌های این پایگاه را تخریب کرده است؛ اما طولی نکشید که جنگنده‌های سوریه بار دیگر از همین پایگاه برای مبارزه با تروریست‌های داعش به پرواز درآمدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار