ساری؛

افزایش ۱۰ درصدی صدور اسناد کاداستری در مازندران

صدور اسناد کاداستری پارسال در مازندران ۱۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد حسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: پارسال در 24 واحدثبتی در سطح استان 187 هزار و 954 برگ سند کاداستری صادر شد که در مقایسه با سال 94 بیش از 10 درصد رشد یافت.

وی افزود : بیش از 131 هزار ، اسناد صادر شده جدید کاداستری ، نزدیک به 18 هزار و 500 مورد آن در اجرای طرح فراخوان و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ و بقیه نیز مربوط به تعویض اسناد انتقال یافته بود .

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: در مجموع عملیات ثبتی ادارات تابعه شامل پذیرش ثبت، تحدید حدود، تفکیک ، افراز و تجمیع نیز 2 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 94رشد داشت و در سال 95 بیش از 3 هزار مورد تقاضای ثبت املاک پذیرفته شده٬ 5 هزار و 557 ملک نیز تحدید حدود و نزدیک به 24 هزار ملک نیز تفکیک یا افراز شد.

بهادر افزود: پارسال بر اساس در خواست مراجع قضایی و دیگر دوایر اجرایی بیش از 25 هزار ملک بازداشت و از 15 هزار و 422 ملک نیز رفع بازداشت شد و به 133 هزار و 786 مورد استعلام دفاتر اسناد رسمی و محاکم دادگستری نیز پاسخ داده شده که 105 هزار و 600 مورد آن از استعلامات پاسخ داده شده مکانیزه وصول وپاسخ آن نیز مکانیزه ارسال شده است.

وی گفت: 21 هزار از اسناد صادره سال 95 مربوط به قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی و ساختمان های بدون سند رسمی و 16 هزار و 598 مورد نیز در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و یک هزار و 260 مورد آن املاک موقوفه و بقیه نیز مربوط به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی بوده که به ترتیب 20 و 28 و 100 درصد رشد داشت .

بهادر افزود: اجرایی شدن تکالیف مقرر در قانون جامع حدنگار، تسریع در روند اجرای طرح تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای ، تسریع در آرشیو الکترونیک پرونده های ثبتی و مستندسازی و تثبیت املاک ملی ، موات دولتی و موقوفه از مهم ترین محورهای عملیات امسال در حوزه امور املاک و کاداستر اداره کل ثبت استان است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار