سمنان;

خدمات رسانی به 45 اتوبوس در راه مانده در نوروز

در طرح نوروزی 96 به 45 دستگـاه اتـوبوس سـاير استان های كشور كه در محورهای سمنان دچار نقص فنی شده بودند ، خدمات رسانی گردید .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، داود فهندژسعدی مديركل حمل و نقل و پايانه های استان سمنان با اشاره به حجم بالاي ترافيك در محورهای استان سمنان در ایام نوروز گفت : استان سمنان به دليل موقعيت جغرافيايی خاص خود، نزديكی به تهران، دارا بودن شبكه ارتباطی پيشرفته با استانهای تهران، قم، خراسان رضوی، مازندران، اصفهان، گلستان و دارا بودن سهم عمده بزرگراه ثامن الحجج (ع) از اهميت ويژه ای برخوردار است از این رو توجه به مقوله ایمنی و مدیریت سفر در نوروز 96 به عنوان شعار این اداره کل در نظر گرفته شد.

وی در ادامه افزود : در راستای افزایش ایمنی عبور و مرور بخصوص در ایام پرتردد تعطیلات نوروزی ،کنترل محورهای مواصلاتی با  سیستم های هوشمند حمل و نقل انجام گردید.

 وی با بیان اینکه سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور برای  اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تخلفات در طول بیش از هزار کیلومتر از محورهای بزرگراهی استان تجهیز شده اند، افزود:  در طی این مدت بیش از 17 هزار تخلف تجاوز از سرعت مجاز با استفاده از 43 دوربین ثبت تخلف ثبت شده است .

سعدی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنا کردن جوانان و نوجوانان با جان فشانی های شهدا افزود : در ایام طرح نوروزی امسال تعداد 92 دستگاه اتوبوس براي عزيمت كاروان های راهيان نور به مناطق جنگی جنوب كشور برای بيش از 4 هزار نفر اختصاص یافته شده بود.

وی در طول اجرای طرح جابجايی مسافرين نوروزی 1396 مجموع مسافر جابجا شده به تفكيك نوع وسيله نقليه، درون و برون استاني را 67 هزار نفرعنوان كرد و گفت: این جابجایی ها با استفاده از هفت هزارو400 سفر با ناوگان عمومی صورت گرفته است .


مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان با تشکر از فعالیت تمامی اعضای کمیته حمل و نقل ستاد نوروزی شهرستانهای استان افزود :همدلی و تعامل دستگاههای اجرایی در خدمات رسانی به زائرین حرم رضوی دراین مدت منجر به افزایش رضایتمندی مسافرین گردید که این امر خاطره خوشی را از سفر هموطنان به استان در ذهن عزیزان به یادگار گذاشت .   

فهندژ سعدی با بیان اهمیت ساختار مجتمع های خدماتی رفاهی و نقش ویژه این عناصر در بهبود رفتار رانندگان ، رفع خستگی و در نهایت ارتقای ایمنی جاده ای افزود : در طول طرح نوروزی سال 96 اکیپ های کنترلی این اداره کل بر نحوه عملکرد 27 مجتمع خدماتی رفاهی فعال در حوزه راههای استان نظارت داشته اند.

وی در ادامه افزود : 11 ایستگاه صلواتی با توزیع رایگان چای و بسته های فرهنگی نیز خدمات رسانی به مسافرین را انجام داده اند.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.