ارومیه؛

تاسیس انجمن های تخصصی صنایع همگن در آذربایجان غربی

در سال گذشته انجمن های تخصصی صنایع همگن در آذربایجان غربی تاسیس شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: با اشاره به عملکرد سال 95 این اداره اظهار داشت: در سال گذشته برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت استان تدوین شد.

ضربی افزود: در این رابطه با توجه به تدوین برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تیر ماه 1394، تدوین برنامه راهبردی صنعتی، معدنی و تجاری استان ها از مهر ماه سال 95 در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: بر این اساس، با تشکیل کمیته راهبری از کارشناسان خبره این سازمان، اساتید دانشگاهی و کارشناسان دستگاه های اجرایی ذی ربط، مراحل تدوین این برنامه شامل تدوین چشم انداز و مأموریت بخش، بررسی تحلیل وضعیت موجود، تدوین اهداف کلی و کمی بخش، تدوین راهبردهای توسعه بخش، تدوین برنامه های عملیاتی و نیز الزامات تحقق اهداف و برنامه ها در این موضوع انجام گرفت.

وی تصریح کرد: چشم انداز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این برنامه راهبردی نیز، دستیابی به جایگاه 10 استان برتر کشور در شاخص های اقتصادی صنعت، معدن و تجارت در افق 1404 بوده است.

ضربی با اشاره به تدوین برش استانی برنامه ششم توسعه در بخش صنعت، معدن و تجارت گفت: در این ارتباط، براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه، ضمن تهیه چارچوب برنامه ششم توسعه در زیر بخش های صنعت، معدن، بازرگانی داخلی و تجارت خارجی متناسب با برنامه ششم کشور، کمیته صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل شد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر با برگزاری جلسات تخصصی با حضور اساتید دانشگاه، مدیران و کارشناسان تخصصی دستگاه های اجرایی ذی ربط، ضمن بررسی چارچوب ارائه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه استان، تهیه وضع موجود و برنامه راهبردی، نسبت به تدوین سند برنامه ششم توسعه در بخش های صنعت، معدن و تجارت اقدام و آن را به سازمان مذکور برای تدوین و تصویب نهایی تحویل داده شد.

رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از تدوین برنامه توسعه صنعتی، معدنی، تجاری و سرمایه گذاری شهرستان ها در سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به سیاست استان در زمینه معطوف کردن فعالیت های بخش کشاورزی به حوزه صنعت، معدن و خدمات تجاری، سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری شهرستان ها در دو فاز مطالعاتی و تبیین، اقدام کرده است.

وی گفته وی، در فاز نخست ضمن بررسی اسناد بالادستی از جمله سیاست های اقتصاد مقاومتی، سند ملی توسعه استان، نظریه پایه توسعه، مطالعات آمایش سرزمین،جهت گیری های توسعه شهرستان، برنامه‌های پنج ساله توسعه بخش و سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری روستایی استان، به تدوین وضع موجود صنعت، معدن و تجارت، اهداف و راهبردها و برنامه های توسعه ای به همراه اولویت های سرمایه‌گذاری هر شهرستان پرداخته شده است.

ضربی با اشاره به اینکه در فاز دوم، اسناد تدوین شده در جلسات تخصصی با حضور مسئولان سیاسی، اقتصادی و دانشگاهی شهرستان، با توجه به مزیت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری مورد بحث و بررسی نهایی قرار گرفته و برای اجرا ابلاغ شد افزود: در این راستا فاز نخست کلیه شهرستان های استان به پایان رسیده و در فاز دوم سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری شهرستان های مهاباد، بوکان، سردشت، میاندوآب و خوی تبیین شده است.

رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به فرآیندسازی تشکیل انجمن ها تخصصی در سال 95 تصریح کرد: در این رابطه فرایند مشترک تاسیس انجمن های تخصصی صنایع همگن استان ما بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، خانه صنعت و معدن و اداره ثبت شرکتهای اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تدوین شد.

وی، مستند سازی فرایند مذکور و ابلاغ جهت اجرای "سند سازمان" و "سند تفویض اختیار به خانه صنعت و معدن استان"در قالب کارت فعالیت را از سایر اقدامات سال گذشته خواند و اظهار داشت: در این زمینه نیز تاسیس و ثبت نخستین انجمن تخصصی صنایع همگن عایق های رطوبتی استان در چارچوب فرایند مذکور صورت گرفت.

ضربی به پیگیری تشکیل انجمن های تخصصی صنایع همگن استان اشاره کرد و افزود: این انجمن ها شامل تحقیق و توسعه، طراحی و مونتاژ آسانسور، تولید کنندگان فرش دستباف، آبمیوه و کنسانتره و خدمات فنی و مهندسی بوده است.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.