اردبیل؛

رونمایی از کتاب «چله‌نشین» در اردبیل

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: کتاب چله‌نشین، خاطرات مسعود تائبی اسیر آزاد شده ایرانی با حضور مسئولان و فعالان حوزه فرهنگی در اردبیل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امیر رجبی رئیس حوزه هنری استان اردبیل در مراسم رونمایی از کتاب چله‌نشین در اردبیل اظهار کرد:هنر انقلاب اسلامی به عنوان ابزار اصلی جهاد فرهنگی بوده و اعتقاد یک هنرمند تعیین کننده مسیر حرکت هنری اوست.

وی گفت: انسانی که به ابزار هنر مسلح شده و در جامعه به عنوان هنرمند مطرح می‌شود قطع به یقین آثار هنری وی بی‌تاثیر از اعتقادات آن هنرمند نخواهد بود بنابراین هنرمندی که از تعهد دینی و انقلابی بهره مند باشد همچون شهید سیدمرتضی آوینی می‌تواند به تولید اثر هنری شاهکار با مضمون دینی و انقلابی بپردازد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل هنر انقلاب اسلامی را محور دفاع مقدس فرهنگی دانست و افزود: تقابل حق علیه باطل همچنان در جهان وجود دارد، شاید روزی باید اسلحه در دست گرفته و به میدان جنگ می رفتیم تا از داشته‌های خودمان دفاع کنیم اما امروز خط مقدم در خانه‌های ماست چرا کهسلاح و ابزار دشمن فرهنگ و هنر است و اگر ما لحظه‌ای به فرهنگ وهنر بها ندهیم و از این مقوله غفلت کنیم به یقین در این جنگ نابرابر آسیبهای فراوانی را متحمل خواهیم شد.

رجبی تصریح کرد: امروز با جرات می‌توان گفت محور توسعه پایدار در همه زمینه‌ها از اقتصاد گرفته تا سیاست، فرهنگ است، فرهنگی اصیل و ریشه دار نشات گرفته از آموزه‌های دینی و انقلابیچرا که اگر فرهنگ جامعه اصلاح شود به طور زنجیروار تاثیر مستقیم بر اخلاق جامعه و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی و در نتیجه اقتصاد درست و سیاست درست خواهد داشت.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب «چله نشین» بیان کرد: این کتاب خاطراتمسعود تائبی اسیر آزاد شده ایرانی است که به مدت 25 ماه در اردوگاههای العماره، الرشید و تکریت زندانی بوده است کهسیدمحمود مهدوی، نویسنده این اثر طی بیست ساعت مصاحبه خاطرات اسارت، کودکی و نوجوانی این آزاده را به قلم کشیده است.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.