شهرکرد؛

سرانه فضای سبز شهرکرد بالاتر از میانگین کشوری

سرانه فضای سبز شهرکرد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مجید جلالی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شهرکرد، سرانه کنونی فضای سبز این شهر را ۱۸ و چهار دهم متر مربع اعلام کرد و گفت:  میانگین سرانه فضای سبز در کشور حدود ۱۲ تا ۱۳ متر مربع برای هر نفر است.
 
وی افزود: وسعت فضای سبز شهرکرد بیش از سه میلیون و ۳۱۲ هزار متر مربع در قالب ۵۶ پارک و بوستان شامل ۳۸ پارک محله ای، ۱۶ پارک شهری و ۲ پارک جنگلی با امکانات رفاهی برای شهروندان می‌باشد.
 
جلالی با اشاره به اجرای سیستم آبیاری نوین در ۶۸ درصد از فضای سبز شهرکرد یادآور شد: بخش عمده‌ای از این طرح در ۴ سال اخیر اجرا گردید.
 
وی ادامه داد: حدود ۹۲ درصد آب مورد نیاز فضای سبز این شهر از ۱۳ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۸ درصد مابقی از آب قنات تأمین می‌شود.
 
جلالی با بیان تولید حدود دو سوم درختان و گل و گیاه فضای سبز شهرکرد در نهالستان این شهر افزود: نگهداری فضای سبز شهرکرد سالانه حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار صرف می‌کند.
 
وی، کف پوش و ایمنی کردن ۷ بوستان بازی کودکان شهرکرد را از دیگر اقدامات صورت گرفته بیان و اضافه کرد: در سال ۹۵ افزون بر ۳ میلیارد ریال برای این منظور هزینه شد.
 
جلالی با بیان تولید تمامی مبلمان شهری نصب شده در شهرکرد توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز گفت: ۴۰۰ نیمکت طی ۲ سال گذشته در سطح این شهر نصب گردید.
 
شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری دارای حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار