اراک؛

روز پدر فرصتی برای بوسه بر دستان مهربان

روز پدر فرصتی برای قدردانی از زحمات پدران و بوسه بر دستان مهربان آنهاست .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ 13رجب روز میلاد یگانه مولود کعبه امام علی ( ع ) پدر امت اسلامی، روز پدر نامگذاری شده تا بهانه ای برای قدردانی از زحمات و مهربانی های پدران باشد.

اگر چه پدر واژه ای است که توصیف آن سطرها و متن ها می خواهد و قدردانی از زحماتش در کلام که نه در عمل هم امکان پذیر نیست اما این روز  فرصت مناسبی است برای تشکر و جبران گوشه ای از زحمات و مهربانی پدرانی که با تمام وجود برای آسایش و رفاه خانواده تلاش می کنند و در روز های سختی پشت و پناه فرزندانند.

13 رجب روز میلاد کسی است که هستی به نام او جان گرفت و آنقدر عزیز است که روز میلادش مزین می کند روز و نام پدر را به نام خویش، پدری که راه و مرامش، رنگ و بوی علی را دارد، پدری که دلسوز و مقاوم و آکنده از عشق است.

13 رجب زمین، نفس کشیدن را از علی آغاز می کند. عشق با او قدم به خاک می گذارد تا عدالت را با تمام وجود معنا کند.مناره ها به یمن آمدنش یکی یکی از خاک سر بلند خواهند کرد تا سال های سال بعد از او ، شیعیان منادی نام "حیدر" باشند .

امامی که همنشینی با یتیمان را برای خود افتخار می دانست  و چه زیباست که در پیروی از او به یاد یتیمانی باشیم که در روز پدر چشمان اشک آلودشان به خالی پدردوخته می شود.

خصوصا  فرزندان شهدا، آنهایی که پدرشان از جان شیرین که بزرگترین دارایی هر کسی است گذشتند تا امروز آرامش وآسایش و امنیت در کشور حاکم باشد.

13 رجب میلاد با سعادت امیردل ها حضرت علی ( ع )  روز پدراست ،پدرانی که تمام تلاش و سعی شان بر خوشبختی فرزندان  و رفاه آنهاست اما گاهی وقت ها با بی مهری تامل برانگیز فرزندان، پدران در گوشه ی خانه ی سالمندان به سر می برند.

امام علی ( ع ) اسوه و الگوی تمام خوبی ها است و ما باید با پیروی از این خاندان عصمت و طهارت، لحظه لحظه زندگی آنها را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

حضرت محمد در حدیثی می فرمایند:من و علی(ع)پدران امت اسلامی هستیم؛ روز میلاد پدر امت، مولود کعبه مولی الموحدین، امیرالمومنین، شاه ولایت، کوکب رخشان هدایت و نور پرفروغ آسمان امامت، حضرت علی بن ابیطالب ( ع ) و بزرگداشت مقام پدر بر همگان فرخنده باد.
انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.