شهرکرد؛

بازگشت ۱۶۰ زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده

در سال گذشته ۱۶۰ زندانی جرایم غیر عمد در استان چهارمحال و بختیاری به آغوش خانوده بازگشتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حافظ طاهری مدیر نمایندگی ستاد دیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۱۳۹۵ در مجموع ۱۶۰ زندانی جرایم غیر عمد با ۱۳۴ میلیارد ریال بدهی به آغوش خلنواده بازگشتند.

وی افزود: از این تعداد زندانی آزاد شده ۱۱۹ نفر بدهکار مالی و چک، ۲۲ نفر زندانیان تصادفات و ۱۹ زندانی مهریه و نفقه بودند.

طاهری بیشترین میزان تأثیر در تسریع روند آزادی زندانیان را گذشت شاکیان بیان و اضافه کرد: پارسال شاکیان برای آزادی این زندانیان ۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال گذشت کردند.

وی ادامه داد: مابقی بدهی نیز از محل اعتبارات ستاد دیه استان، تسهیلات بانک‌های عامل به صورت وام، تأمین خسارت بدنی و بیمه و پرداخت از سوی محکومان پرداخت شد.

طاهری گفت: سال گذشته با برگزاری ۹ جشن گلریزان در چهارمحال و بختیاری، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تعهد کمک به زندانیان جرایم غیر عمد از سوی خیران استان ثبت شد که از این میزان یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برای آزادی ۳۸ زندانی جذب شده است.

وی با اشاره به بخشنامه پارسال ستاد دیه کشور مبنی بر این که تمامی زندانیان جرایم غیر عمد تا سقف ۲۲۰ میلیون ریال به استثنای بدهکاران مهریه با قید فوریت آزاد خواهند شد افزود: در این راستا ۶۳ زندانی با ۱۶ میلیارد ریال بدهی در بهمن و اسفند ۹۵ به ستاد دیه کشور معرفی شدند.

طاهری اضافه کرد: از این تعداد ۳۱ زندانی با اعتبار ۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی ادامه داد: سامانه الکترونیکی به شماره #۷۷۷۰۳۸*۷۸۰* برای جمع آوری کمک خیران بابت آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری فعال شده است.

طاهری با بیان اینکه هم اکنون یک ستاد دیه در شهرکرد مرکز استان فعال است پیش بینی کرد: در نیمه اول امسال ستاد دیه شهرستان لردگان نیز راه اندای شود.

وی گفت: با راه اندازی مجمع خیران حامی زندانیان جرایم غیر عمد، زمینه حمایت بیشتر از این زندانیان در استان افزایش خواهد یافت.
 
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار