شهرکرد؛

چهار دشت چهارمحال و بختیاری در وضعیت ممنوعه بحرانی

به دلیل خشکسالی های اخیر، چهار دشت استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت ممنوعه بحرانی قرار گرفت.

چهار دشت چهارمحال و بختیاری در وضعیت ممنوعه بحرانی

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کوروش نادری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری از اعلام وضعیت ممنوعه بحرانی به سبب وقوع خشکسالی‌های پیاپی و تغییر بارش‌ها از برف به باران در ۴ دشت این استان خبر داد.

وی گفت: این ۴ دشت شامل دشت‌های جوانمردی لردگان، سفیددشت، شهرکرد و فرادنبه (بروجن) می‌باشد که به تازگی از وضعیت ممنوعه به ممنوعه بحرانی تغییر یافته است.

نادری با بیان وجود ۱۸ محدوده مطالعاتی در چهارمحال و بختیاری افزود: وضعیت ممنوعه بودن دشت‌های کیار، گندمان ـ بلداجی، لردگان و مال‌خلیفه هم تمدید شد.

وی با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در استان اضافه کرد: بستن چاه‌های غیر مجاز، کنترل برداشت‌های قانونی، بهینه‌سازی پروانه‌های بهره‌برداری از چاه‌ها، اجرای شیوه‌های نوین آبیاری، اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی و اطلاع رسانی درخصوص استفاده بهینه از منابع آب از جمله اقدامات انجام گرفته در این خصوص می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اطلاع رسانی صحیح درخصوص صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع آب استان گفت: اگر به موقع و صحیح در این زمینه اطلاع رسانی نشود، با مشکل تأمین آب روبرو می‌شویم.

نادری همچنین با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی سد باباحیدر شهرستان فارسان با هدف تأمین آب شرب گفت: پیشرفت اجرایی این پروژه با جدیت پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: به دلیل اختلاف نظرهای موجود در مورد میزان برداشت آب از رودخانه زاینده رود در محدوده استان، میزان واقعی نیاز استان به برداشت آب، برای رفع این اختلاف نظر‌ها جمع بندی و تهران ارسال شده است.

استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه بزرگ کارون و زابنده رود و بخشی از رودخانه دز می‌باشد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار