گیلان؛

انتشار کتاب یادی از دکتر حشمت جنگلی

کتاب یادی از دکتر حشمت جنگلی به نویسندگی محمود پاینده لنگرودی به همت حوزه هنری گیلان از سوی انتشارات فرهنگ ایلیا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان گیلان با اعلام این خبر گفت: کتاب "یادی از دکتر حشمت جنگلی" اثری خواندنی است که با نثری صمیمی و روایتی متفاوت، به معرفی زوایای زندگی و اندیشه‌های این یار نزدیک میرزاکوچک خان می‌پردازد.

محمد پرحلم افزود: در میان مبارزان جنبش جنگل، دکتر حشمت یکی از استوانه‌های اصلی این نهضت بود که از نخستین روز‌های شکل گیری آن، همراه و همپای میرزاکوچک خان گام برداشت و بار بسیاری از مرارت‌ها را بر دوش کشید.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری اظهار داشت: دکتر حشمت مبارزی مصلح بود که نبرد در راه آزادخواهی را به شیوه‌ای متفاوت از نبرد مسلحانه پی گرفت و کوشید علاوه بر التیام زخم‌های یاران جنگل، با اقدامات آبادگرانه و مصلحانه، شیوه‌ای دیگرگونه را در پیش گیرد.

پرحلم افزود: درباره این مبارز دانشور چندین اثر به صورت تک نگاری در دست تهیه است که هر یک از منظر خود به بررسی و تحلیل زندگی و مبارزات او پرداخته اند، اما در این میان، اثر خواندنی زنده یاد محمود پاینده لنگرودی در معرفی مبارزی تاثیرگذار و پزشکی مردمی و انقلابی‌ای صادق، جایگاه ویژه‌ای دارد و اکنون که نزدیک به سی سال از نشر آن اثر می‌گذرد، لزوم بازچاپ آن به صورتی پیراسته‌تر ضروری به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: در بازچاپ این اثر، شیوه نگارش مولف و فصل بندی کتاب تغییری ایجاد نشد، اما رسم الخط امروزی در آن رعایت شدو علاوه بر آن برای سهولت دسترسی پژوهشگران و خوانندگان به مطالب مورد نیاز، نمایه نویسی دقیقی بر آن انجام گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.