قم؛

با سخنرانی مشکلات جامعه حل نمی‌شود

عضو خبرگان رهبری گفت: احیاء و التزام به دین و سنت‌های واجب فراموش شده، مهمترین رسالت روحانیت، حوزه و احیاء این امور بزرگترین و با ارزش‌ترین سرمایه حوزه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله نصرالله شاه آبادی در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) ضمن تبریک ایام ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع)، به شؤونات طلبگی اشاره و اظهار کرد: مهمترین این شؤونات داشتن تقوای الهی، تهذیب نفس، اخلاق و تقویت روحیه ایمان و خود باوری است.

این استاد حوزه با بیان اینکه تقوا و تهذیب نفس از مسائل مهمی است و علمای گذشته اهتمام جدی به این موضوع داشته‌اند، گفت: طلبگی شغل مقدسی است و باید قدردان این فرصت بود، نباید فکر کنیم طلبگی کار راحتی است، بلکه کسی که سرباز حضرت ولی عصر(عج) می‌شود، باید بداند این مسیر سختی‌ها، رنج و فقر‌های زیادی دارد، مهم مطیع بودن است.

آیت الله شاه آبادی اضافه کرد: اگر تصمیم گرفتیم دراین مسیر با همه مشکلات کنار بیایم و تسلیم محض خدا باشیم، آن زمان است که طلبه واقعی شده‌ایم؛ اگر بخواهیم فردی عزیز و با عزت در محضر خدا باشیم لازم است همه فعالیت‌ها و اعمال ما اضافه به حق و برای او باشد و اگر غیر او باشد، آن عمل فاسد و تباه شدنی است.

وی با بیان اینکه احیاء و التزام به دین و سنت‌های واجب فراموش شده مهمترین رسالت روحانیت و حوزه و این امور بزرگترین و با ارزش‌ترین سرمایه روحانیت است، ابراز کرد: مهمترین امتیاز حوزه آمر و ناهی بودن است و نباید از این امور غافل شد.

آیت الله شاه آبادی با بیان اینکه احیاء جامعه اسلامی به احیاء دین است و این امر رسالت سنگین حوزه‌هاست، از مشکلات موجود در جامعه به شدت ابراز تأسف کرد و گفت: جامعه اسلامی از خیلی مسائل مانند ضد ارزش‌ها، ترویج بی اخلاقی‌ها، ترویج ادیان مختلف، رشوه و... رنج می‌برد.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر ضد ارزش‌ها در جامعه حیات دارد چون آمران معروف و ناهیان از منکر در خواب هستند و کسی به سمت این واجب فراموش شده نمی‌رود و اگر می‌روند، نمی‌دانند چگونه آمر و ناهی باشند.

وی گفت: در قم طلاب زیادی هستند، اما با وجود این همه طلبه، باز مسئله امر به معروف و نهی از منکر رو به فراموشی رفته واصلا خیلی‌ها به فکر نیستند و اگر کسی درحال انجام وظیفه است حمایت‌ها صورت نمی‌گیرد.

این استاد حوزه عنوان کرد: طلبه نشدیم که تنها درس بخوانیم، در خواب غفلت باشیم و ندانیم در گوشه گوشه شهر و روستا‌ها چه خبر است؛ طلاب در عین حال که خود سازی می کنند، فرد سازی، جامعه سازی و فرهنگ سازی کنند. نسبت به منکرات و زشتی‌ها بی‌تفاوت نباشند؛ نگویند به من چه ؟ کسی دیگری این کار را انجام خواهد داد؛ همه آمر و ناهی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار