اصفهان؛

فعالیت بیش از 1800 سفیرسلامت در شهرستان دهاقان

مسئول واحد آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان از فعالیت یک هزار و 854 سفیر سلامت در این شهرستان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سفیر سلامت یک خانواده، عضوی از آن خانواده است که داوطلبانه مسئولیت سلامت خود و اعضای خانواده اش را می پذیرد.
سفیر سلامت، پس از گذراندن دوره های آموزشی (حضوری یا آنلاین) و همچنین دریافت بسته های آموزشی در زمینه خودمراقبتی، دانسته های خود را به اعضای خانواده اش منتقل می کند، و قادر است ناخوشی های جزئی و بیماری های مزمن خود و اعضای خانواده اش را کنترل نماید، بدین ترتیب نیاز خانواده به مراجعات متعدد به پزشک یا مراکز اورژانس کاهش می یابد.

محبوبه موسوی، مسئول واحد آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان  از فعالیت یک هزار و 854 سفیر سلامت در این شهرستان خبرداد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع برنامه خودمراقبتی و جذب سفیر سلامت از سال ۹۵ تا کنون، در شهرستان دهاقان 2 هزار و 386 خانوار یعنی بیش از ۲۰درصد کل خانوارهای شهرستان زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند، اذعان داشت: با توجه به هدف هر خانوار یک سفیر سلامت و پوشش 100درصدی خانوارها، تمامی شهروندانی که دارای حداقل 8 کلاس سواد هستند به پایگاه سلامت محله خود مراجعه کرده و به عنوان «سفیر سلامت» ثبت نام کنند.

مسئول واحد آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان سفیران سلامت، را مراقبان سلامت عنوان کرد که توسط مراکز بهداشتی آموزش می بینند تا هم مراقب سلامت خود باشند و هم سطح سلامت خانواده هایشان را ارتقا دهند.

موسوی خاطر نشان کرد: کتاب خود مراقبتی در ناخوشی های جزیی بین سفیران سلامت توزیع شده و بزودی کتاب خطر سنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطان هم در دسترس سفیران سلامت قرار خواهد گرفت.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار