تیلرسون: روسیه از بین آمریکا یا ایران و سوریه، یک طرف را انتخاب کند

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی از روسیه خواست درباره بحران سوریه، از بین واشنگتن و همپیمانانش یا تهران و دمشق، یک طرف را برگزیند.

ادعای تیلرسون: اولویت ما همچنان شکست دادن داعش در عراق و سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا، در اظهاراتی مغرضانه علیه دولت سوریه اعلام کرد: اجازه نخواهیم داد مخازن تسلیحات شیمیایی بشار اسد به دست گروه دولت یا دیگر گروه‌های دیگر بیفتد.

وی در اظهاراتی گستاخانه گفت: حمله موشکی پاسخ مستقیم به وحشی‌گری نظام بشار اسد بود. اولویت واشنگتن همچنان شکست دادن داعش در عراق و سوریه است. 

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: واشنگتن گزینه‌های راهبردی را برای متوقف کردن «خشونت در سوریه» بررسی می کند. 

تیلرسون با تاکید بر ادعاهای واهی واشنگتن درباره دمشق افزود: آمریکا دیگر به بشار اسد اجازه نخواهد داد از سلاح شیمیایی استفاده کند.

وی در اظهاراتی پس از نشست گروه 7 و در آستانه سفرش به مسکو، از روسیه خواست از بین آمریکا و کشورهای همپیمانش یا ایران، بشار اسد و حزب‌الله یک طرف را انتخاب کند.

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «ما خواستار کاهش دادن رنج مردم سوریه هستیم! روسیه می‌تواند بخشی از آینده باشد و یک نقش مهم بازی کند یا اینکه می‌تواند اتحادش با این گروه (ایران، سوریه و حزب‌الله) را حفظ کند که به اعتقاد ما این نمی‌تواند منافع روسیه در بلند مدت تامین کند.»

تیلرسون در ادامه اظهاراتش، اقدامات روسیه در خصوص حادثه شیمیایی اخیر ادلب را ناکافی دانست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
دیگه خیلی پرو شدن البته لاوروف جواب خوبی بهش داد
Iran (Islamic Republic of)
سهند
۲۲:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
تعدادی احمق در امریکا حکومت میکنند این عقب افتاده از روسیه میخواهد سرپرستی وقیومیت امریکا را بر خود بپذیرد در حالیکه این ذلت را تا حدودی رییس جمهور قبلی روسیه پذیرفته بود ولی امریکاییها تف هم کف دست وی نیانداختند و تا توانستند غرور روسها را لگدمال کردند انوقت بود که روسها بخود امدند حالا در شگفتم چطور این دیوانگان امریکایی پوتین را همسطح سلمان فرض میکنند ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
این مردک فقط دارد واق واق می کند
آخرین اخبار