یزد؛

پخت و توزیع 20 هزار نان سوروک در مهریز

بمناسبت میلاد حضرت علی (ع) و برای ششمین سال متوالی افزون بر 20 هزار نان سوروک روز سه شنبه در حسینیه باغ بهار بغداد آباد مهریز پخت و بین مردم توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ پخت سوروک به منظور گرامیداشت ایام خجسته ولادت حضرت علی (ع) ، روز پدر و به یاد تمام اموات و گذشتگان محله باغ بهار و شهرستان مهریز بنحو باشکوهی هرساله برگزار می شود.

تامین هزینه و نیازهای پخت نان سوروک به عنوان یک برنامه فرهنگی و اجتماعی همه ساله در محله باغ بهار مهریز بصورت خودجوش و توسط آحاد مردم منطقه انجام می گیرد. 

مردم مومن شهرستان مهریز از همان ابتدای صبح با نظم و ترتیب برای گرفتن نان سوروک برای مصرف خود و آشنایان در محل حسینیه بزرگ تاریخی باغ بهار حضور بهم می رسانند. 

سوروک یک نوع نان روغنی است که در استان یزد تهیه می‌شود و بیشتر آن را در ماه مبارک رجب و در روزهای پنجشنبه می‌پزند و به یاد رفتگان خود و برای خیرات اموات و درگذشتگان برای دوستان و آشنایان می‌برند.

این نان در گذشته در شب‌نشینی‌های دوستانه نیز پخت می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت، سوروک بسیار خوشمزه و سالم است و با روغن کنجد تهیه می‌شود.

در سال گذشته افزون بر 15 هزار نان سوروک در باغ بهار مهریز تهیه و بین مردم توزیع شده است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار