با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

آغاز اجرای طرح احیاء تالاب بین المللی میانکاله

اجرای طرح احیاء ذخیره گاه و زیست کره تالاب بین المللی میانکاله با حضور دکتر معصومه ابتکار در شرق ماندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: همزمان با دومین سفر رئیس جمهور وکاروان دولت تدبیر و امید معصومه ابتکارمعاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ظهر امروز سه شنبه در شرق مازندران در تالاب بین المللی میانکاله حضور یافت.

دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور آغاز به کار احیای تالاب میانکاله را اتفاق مهم دانست و گفت: دولت یازدهم توجه ویژه ای به تالاب ها داشته و از 200تالاب درکشور 75 تالاب را ملی و بین المللی هستند .

وی افزود: عواملی از قبیل دخل وتصرف ،سیاست های ناپایدار،تغییر اقلیم ،خشکسالی پی درپی وکاهش بارندگی سبب شد تالاب ها در شرایط نامساعد و سخت قرار گیرند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه از نیمه سال 92 احیای تالاب ها را دردستور کار دولت وسازمان گرفته و اکنون حال دریاچه ارومیه خوب و رو به بهبود است گفت : تالاب هورالعظیم به دلیل اکتشافات نفتی سبب شده بود خشک شود و تمام این موانع به سرعت برداشته شد و تالاب هورالعظیم با حق آبه ای ۴/۵ میلیون متر مکعب آب تا 78 درصد احیای شده است .

ابتکار افزود: برای احیاء تالاب ها در زیست بوم ها همکاری و مشارکت جوامع محلی (بویژه دامدارن و روستائیان)که خود ذی نفع است وسازمان های مردم نهاد را می طلبد.

وی در رابطه با خشکسالی در میانکاله گفت: برای احیای تالاب میانکاله همکاری بین استانی نیاز است و استان گلستان نیز در اجرای این طرح همکاری لازم را انجام دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در رابطه با ساخت وساز غیرمجاز در میانکاله گفت:بخشی از تصرفات در میانکاله با همکاری دادستان مازندران رفع شده واین روند باید ادامه پیدا کند.

ابتکار درمور احیاء طرح میانکاله توسعه وتجهیز سیستم اطفای حریق،پایش هوشمند منطقه که کمک زیادی به محیط بانان می کندولایروبی کانال و مرمت نهرها وکانال های ارتباطی آب رسانی به تالاب را مهم ترین برنامه دانست.

وی با بیان اینکه محیط بانان نقش کلیدی در احیاء تالاب میانکاله دارند و گفت : تلاش زیادی برای رفع مشکلات معیشتی آن ها انجام شد ازجمله تصویب 3000هزار امتیاز و بخش از امتیاز کارشناسی که این روند ادامه خواهد داشت .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به بحث آموزش محیط بانان اشاره کرد و گفت: به 1700نفر محیط بان آموزش مستمر وتخصصی داده شد که برخی از این محیط بانان دوره های آموزش بین المللی دیده اند.

ابتکار افزود : با دستور ریاست جمهوری تلاش برای احیای ذخیره گاه و زیستکره تالاب بین المللی میانکاله را آغاز می کنیم.

وی از دو محیط بان کلانه و ساروخی که چند وقت قبل توسط شکارچیان مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند دلجویی کرد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.