سرهنگ جهانشیری خبر داد

مالباختگان کنسرت جعلی در مشهد برای رسیدگی به دادسرا مراجعه کنند

رئيس پليس فتا استان خراسان رضوى گفت: مالباختگان كنسرت پاپ جعلی در مشهد برای ثبت و پیگیری شکایت خود به دادسرای انقلاب و پلیس فتا استان خراسان رضوی مراجعه کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ جواد جهانشيرى رئيس پليس فتا استان خراسان رضوى با اشاره به کلاهبرداری از شهروندان مشهدی در قالب برگزاری کنسرت اظهار داشت: شهروندان مالباخته‌ای که از طریق سایت و فضای مجازی در كنسرت جعلى يكى از هنرمندان موسيقى پاپ‌ ثبت نام کرده‌اند روز شنبه در مشهد با در دست داشتن مدارک و مستندات لازم  جهت دريافت مرجوعه قضايى به دادسراى انقلاب و سپس به پليس فتا استان خراسان رضوى جهت ثبت و پى‌گيرى شكايت مراجعه کنند.
  
رئيس پليس فتا استان خراسان رضوى در تشريح اين خبر اظهار كرد: طى رصد و پايش انجام شده در فضاى سايبرى كارشناسان پليس فتا استان، به مورد كلاهبردارى با عنوان برگزارى كنسرت يكى از هنرمندان معروف موسيقى پاپ در سالن همايش‌هاى شانديز برخورد کرده و اقدامات فنى و عملياتى خود را در اين خصوص آغاز کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اينكه تعدادى از شهروندان با دريافت پيامک و برخى ديگر از طريق شبكه هاى اجتماعى موبايل پايه و تبليغات در سايت ها از وجود كنسرتى با حضور يكى از هنرمندان معروف در مشهد با تخفيف 50 درصدى مطلع شده بودند و در دام اين فريب گرفتار شدند، بلافاصله اقدامات فنى پيرامون شناسايى اين عامل كلاهبردارى صورت پذيرفت.

كارشناسان پليس فتا ضمن بررسى صحت موضوع كلاهبردارى و تماس با مدير برنامه اين هنرمند، مشخص کردند برپايى اين كنسرت كذب بوده و تعدادى از شهروندان كه اقدام به خريد وپرداخت بليط با رقم 55 هزار تومان کرده‌اند متاسفانه دچار زيان مالى شدند كه با تلاش پليس فتا بخشى از كه وجوه كلاهبردارى شده در حساب واريز شده مسدود و شهروندانى كه دچار اين زيان مالى شده اند مى توانند در مشهد با در دست داشتن مدارک و مستندات لازم  جهت دريافت مرجوعه قضايى به دادسراى عمومى و انقلاب و سپس به پليس فتا مركز استان خراسان رضوى جهت ثبت و پى گيرى شكايت مراجعه کنند.

اين مقام انتظامى ادامه داد: با توجه به سهولت ارتباطات و خريدهاى اينترنتى شهروندان در انجام اين خريد ها نكات ذيل را مد نظر قرار دهند:

1- وجود اى نماد در سايت هايى كه مايل به خريد از آن هستيد الزامى بوده و گوياى مجوز لازم از سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

2- قبل از هرگونه خريد اينترنتى زمانى را براى تحقيق نسبت به اصالت موضوع در نظر بگيريد(در برگزارى كنسرت ها معمولا مدير برنامه هنرمندان از برنامه هاى آنان خبر داشته و اطلاعات مفيدى در اين رابطه دارند).

3- جهت خرید اینترنتی بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و غیره آدرس دقیق اینترتی سایت را خودتان در آدرس بار مرورگر وارد کنید تا به سمت سایت های کلاهبرداری(فیشینگ )هدایت نشوید.

4- در برخورد با پيامک‌هاى دريافتى در خصوص برنده شدن در قرعه کشى هيچ گونه مشخصات حساب بانکى مانند رمز اينترنتى، تاريخ انقضا، CVV2 و غیره ارسال نشود.

ضمناً cyberpolice.ir‌ آدرس وب سايت پليس فتا بوده و شهروندان مى‌توانند ضمن درج گزارشات مردمى خود در اين سايت، آخرين رويدادهاى سايبرى را دنبال کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار