ایلام؛

سرطان دومین عامل مرگ و میر در استان

بیماری سرطان یکی از عوامل مهم مرگ ومیر در استان است .

سرطان دومین عامل مرگ و میر در استان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،کارشناس مسئول بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت استان اعلام کرد: در کشور و استان بیماری های قلبی، عروقی و مغزی اولین علت مرگ و میر هستند و بیماری سرطان در بین رتبه های دوم و سوم مرگ و میرها در نوسان است.  
 
اسداله احسان زاده ادامه داد: با گذشت زمان و بدلیل توسعه زیرساخت های جاده ای، آموزش درست رانندگی و همچنین کنترل های سیستم نظارتی پلیس در کشور حوادث از جمله حوادث رانندگی در حال کاهش است اما سرطان ها به روند صعودی و شتابان خود ادامه داده است.  
 
وی زندگی به سبک ماشینی به همراه عدم تحرک، آلودگی‌های محیطی و هوا، افزایش سن را در این روند صعودی موثر خواند و افزود: با ورود تکنولوژی به زندگی انسان ها چه در بحث حمل و نقل و چه در بحث فعل و انفالات فعالیت و تحرک ما کمتر شده و با توجه به افزایش سن و افزایش امید به زندگی در جامعه که به 70 سال رسیده بیماری های مزمن نیز افزایش یافته است.
 
احسان زاده خاطرنشان کرد: این افراد بیماری های قلبی عروقی، استخوانی و بیماری های سرطانی بیشتری پیدا می کنند بنابراین امید به زندگی در جامعه بطور طبیعی بیماری های غیر واگیر را بدنبال دارند.
 
 
انتهای پیام/ ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.