علی‌نژاد: محدودیتی برای حضور بانوان در ورزش وجود ندارد

رئیس فدراسیون ووشو گفت:در اکثر رشته‌هایی که برای بانوان فعال است، لباس‌های مصوبی را فدراسیون‌های جهانی تأیید کردند.

علی‌نژاد: محدودیتی برای حضور بانوان در ورزش وجود نداردبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو در گفت‌وگو با رادیو ورزش اظهار کرد: من از خانواده ورزشکار هستم و پدرم یکی از پیشکسوتان ورزش‌های رزمی است و خودم از 9 سالگی از ورزش‌ مدارس وارد دنیای حرفه‌ای تکواندو شدم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون جهان ووشو در ادامه گفت: هدفم در ابتدای ورزش حرفه‌ای سلامتی و تندرستی بود و نگاه قهرمانی به ورزش نداشتم.

علی‌نژاد تصریح کرد: قبل از تصدی پست ریاست فدراسیون ووشو در این رشته کار نکرده بودم. ورودم به صورت حرفه‌ای به دنیای ورزش‌های رزمی آغاز شدکه به عنوان سردبیر مجله رزم‌آوران مشغول فعالیت شدم. بعد از آن افتخار داشتم به عنوان پزشک تیم ملی ووشو در مسابقات جهانی شرکت کنم و در این زمان بود که یک مقدار به این رشته ورزشی نزدیک‌تر شدم و در نهایت سال 86 بود که دوستان به این نتیجه رسیدند که بنده می‌توانم به ووشو کمک کنم.

وی در خصوص وضعیت ووشو بانوان خاطرنشان کرد: هیچ فدراسیونی نمی‌تواند بدون 2 بال "بانوان و آقایان" پرواز کند. در حال حاضر فدراسیون‌های مانند وزنه‌برداری و کشتی خواستار تشکیل ورزش بانوان هستند، چون به این نتیجه رسیده‌اند که برای موفقیت نیاز به حضور فعال بانوان است. وقتی به عنوان پدر در خانواده حضور دارید نمی‌توانید بین دختر و پسر فرق بگذارید و اگر این کار را انجام دهید، پدر خوبی نیستید.

رئیس فدراسیون ووشو گفت: به نظر من محدودیتی برای حضور بانوان در ورزش وجود ندارد و در اکثر رشته‌هایی که برای بانوان فعال است، لباس‌های مصوبی را فدراسیون‌های جهانی تأیید کردند.

وی در پایان گفت: ووشو در سال 96 تقویم پرباری دارد در اولین رویداد امسال مسابقات جام پارس را در پیش داریم که با حضور 14 تیم از 13 کشور در سمنان برگزار می‌شود و تا 27 فروردین ادامه دارد.اواخر اردیبهشت ماه بازی‌های کشورهای اسلامی را در پیش داریم و بعد از آن مسابقات یونیورسیاد است که ووشو برای اولین بار در آن شرکت می‌کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار