اینفوگرافی بازارهای جهانی:

20 بورس بزرگ دنیا را بشناسید

آنهایی که با بورس و بازارهای جهانی سر و کار دارند همگی بر این ادعا توافق دارند که بورس نیویورک مهم ترین بورس دنیا با سهام شرکت های کوچک است.

20 بورس بزرگ دنیا را بشناسید
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت ویژوآل کاپیتالیست، اینفوگرافی20 بورس بزرگ دنیا را منتشر کرد.

این در حالی است که در تمام دنیا، بورس نیویورک را به عنوان مهم ترین بازار دارای سهام شرکت های کوچک به اصطلاح بلو چیپ می شناسند. 

بر اساس این گزارش، شرکت های بزرگی مثل وال مارت، برکشایر، اکسون موبیل، کوکاکولا در کنار شرکت های کوچک، از شرکت های ثبت شده در بورس نیویورک هستند و ارزش این بازار را به 20 تریلیون دلار رسانده است.

اما باید دید باقی بورس های بزرگ دنیا نیز در کدام رتبه قرار گرفته اند.

بر این اساس، بورس های بزرگ دنیا از لحاظ ارزش بازار، شرکت های ثبت شده، و قدمت فعالیت مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

20 بورس بزرگ دنیا را بشناسید
قدیمی ترین بورس

بین 20 بورس بزرگ دنیا، قدیمی ترین بورس در فرانکفورت قرار گرفته است. مدارک به وجود آمده نشان میدهد در قرون وسطی و در قرن یازدهم، نخستین بورس در منطقه فرانکفورت دیده شده و این کشور مهم ترین منطقه برای تجارت و داد و ستد قلمداد شده است.

در واقع تولد بورس های اوراق بهادار در سال 1585 میلادی در این کشور هنگامی صورت گرفت که تاجران تصمیم به ایجاد نرخ ثابت ارز گرفتند.

بیشترین میزان شرکت های ثبت شده

بورس اوراق بهادار بمبئی که در سال 1875 میلادی به عنوان نخستین بورس آسیایی تأسیس شد دارای 5 هزار و 749 شرکت ثبت شده است و در واقع بزرگترین بورس اوراق بهادار در دنیا از لحاظ شرکت های ثبت شده است.

اکثر شرکت های ثبت شده در این بازار شرکت هایی با سرمایه ناچیز بوده اند در حالی که میانگین سرمایه این بازار در حدود 292 میلیون دلار است .

بیشترین ارزش بازار

همانطور که قبلا گفته بورس اوراق بهادار نیویورک با ارزش بازاری معادل 20 تریلیون دلار بزرگترین بازار بورس دنیا از لحاظ ارزش بازار محسوب می شود.

پس از بورس نیویورک بورس نزدک با ارزش بازاری معادل 7 تریلیون دلار، بورس لندن با ارزش بازاری معادل 6 تریلیون دلار، بورس توکیو 4 تریلیون دلار، شانگهای 4 تریلیون دلار و هنگ کنگ 3 تریلیون دلار بزرگترین بورس های دنیا از لحاظ ارزش بازار هستند.

بر این اساس، تنها 16 بازار، ارزش بازاری بالاتر از 1 تریلیون دلار دارند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.