در حاشیه نشست هیات دولت؛

ابتکار: اعزام هیئتی برای پیگیری گرد و غبار به عراق تا پایان هفته/ واکنش به ثبت‌نام احمدی‌نژاد

رییس سازمان محیط زیست گفت: هیئتی از سوی این سازمان تا پایان هفته جاری به بغداد برای پیگیری بحث گرد و غبار سفر خواهد کرد.

ابتکار: اعزام هیئتی برای پیگیری گرد و غبار به عراق تا پایان هفته/ واکنش به ثبت‌نام احمدی‌نژاد
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع احیای برخی هورها برای جلوگیری از گرد و غبار مطرح است، گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و خبرهای خوبی در مورد ورود آب شیرین کرخه کماکان به هورالعظیم مطرح است.

ابتکار تاکید کرد: بر اساس آخرین خبرها از نقشه‌های ماهوره‌ای 78 درصد تالاب هورالعظیم آب‌گیری شده و شرایط رو به بهبودی است.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به سفر هیئتی از سوی این سازمان در پایان هفته جاری به بغداد به منظور پیگیری بحث گرد و غبار اظهار داشت: کماکان گفتگوها را در سطح دو جانبه و بین‌المللی با موضوع گرد و غبار پیش برده تا تاثیرات فرامرزی آن را کنترل کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ثبت‌نام احمدی‌نژاد در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: با توجه به موازین و چهارچوب‌هایی که وجود دارد و بالاتر از همه فرمایشات رهبر معظم انقلاب امیدواریم انتخابات خوبی برگزار شود و همه بتوانیم در این چهارچوب حرکت کنیم.

ابتکار با بیان این که اخلاق از همه چیز مهم‌تر است، تصریح کرد: مبانی اخلاقی مبنای همه اعتقادات،شرافت وکرامت انسانی ماست و انتخابات نباید سبب فرسایش و اضمحلال اخلاق در جامعه شود. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: رئیس جمهور بحث مهمی را جدا از این که خود وی هم نامزد انتخابات هستند، مبنی بر این که در جامعه اسلامی برای کوبیدن و تخریب رقیب و اثبات خودمان تا کجا پیش برویم را مطرح کرده‌اند.

وی اظهار داشت: برخی افرادی که در عرصه انتخابات حضور می‌یابند امتحان خود را پس داده‌اند و برای مردم و دستگاه‌های نظارتی کاملا مشخص هستند، این موارد چهارچوب‌های مهمی است که انشاءالله رعایت شود تا مردم بتوانند با نشاط و امید در انتخابات شرکت کنند. 

ابتکار در ادامه افزود: مهم‌ترین مولفه انتخابات امید و اعتمادی است که مردم به نظام و مجموعه حاکمیت دارند و در انتخابات آن را به نمایش می‌گذارند، امیدواریم که این مورد را خدشه‌دار نکنند. 

رئیس سازمان محیط زیست همچنین با اشاره به بررسی لایحه هوای پاک در مجلس گفت: لایحه هوای پاک یک لایحه پیشرو و سازگار با واقعیات کشور است و می‌تواند به ارتقا و بهبود کیفیت هوا در همه نقاط کلان شهرها و نقاطی که تحت تاثیر گرد و غبار قرار می‌گیرد در دستور کار باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: تصویب نهایی این لایحه در مجلس گام‌های خوبی برای کشور باشد. 

ابتکار همچنین در پاسخ به سوالی در مورد مگس سفیدها در شهرها هم گفت: رسیدگی به وضعیت مگس سفید به ما ارتباطی ندارد و به موسسه دفع آفات ارتباط دارد، تاکید ما این است که تا حد امکان در محیط های شهری شهرداری‌ها از سموم شیمیایی برای آفت‌های درخت ها و فضای سبز شهری استفاده نکند.

رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: اگر(شهرداری‌ها) مجبورند و راهکاری وجود ندارد حداقل این کار کاملا با استانداردها و ضوابط صورت گیرد، سمومی که در محیط شهری استفاده می‌شود، مستقیما شهروندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار