تحلیل و بررسی باکس‌آفیس هفته‌ی گذشته؛

گیشه‌های سینمای جهان همچنان در تسخیر ژانر کودک

همین هفته پیش بود که صدرنشینی یکی از انیمیشن‌های جدید دیزنی بر سکوی فروش جهانی را یک انیمیشن دیگر از آن خود کرد.

گیشه‌های سینمای جهان همچنان در تسخیر ژانر کودک

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همین هفته پیش بود که صدرنشینی یکی از انیمیشن‌های جدید دیزنی بر سکوی فروش جهانی را یک انیمیشن دیگر از آن خود کرد.
 
اما این هفته هم جدیدترین انیمیشن استودیوی دریم‌ورکس موفق شد بار دیگر با فاصله‌ی اندکی گوی سبقت را از «دیو و دلبر» برباید و برای دومین هفته‌ متوالی صدرنشین باکس‌آفیس باقی بماند. «بچه رئیس» که با بودجه‌ ۱۲۵ میلیون دلاری تولید شده، دومین هفته‌ اکرانش را با ۲۶ میلیون دلار پشت سر گذاشت و مجموع فروش خود در سراسر جهان را به ۲۰۰ میلیون دلار رساند. حالا باید دید آیا بچه رئیس هم مثل دیو و دلبر صدرنشینی را تنها دو هفته حفظ خواهد کرد یا به سرنوشت «دیو و دلبر» دچار می‌شود و اکشن پر سر و صدایی که هفته آینده می‌آید رتبه‌ها را جابجا خواهد کرد.

اما «دیو و دلبر» با اضافه کردن ۲۵ میلیون دلار دیگر به اندوخته‌هایش مجموع فروش خود در سراسر جهان را پس از چهار هفته نمایش به ۹۷۷ میلیون دلار رساند و انتظار می‌رود همین روزها از مرز یک میلیارد دلار عبور کند.
 
جدیدترین انیمیشن «اسمورف‌ها» با نام «دهکده‌ی گمشده» این هفته به روی پرده آمد که البته در جلب رضایت تماشاگران چندان موفق نبود و با ۱۴ میلیون دلار در هفته‌ی نخست فروشش جایگاه سوم را به دست آورد.

خب همچنان که مشاهده می‌شود تا اینجای کار فیلم اول تا سوم جدول فروش جهانی متعلق به انمیشن‌هایی در گونه کودک هستند و این وضعیت لااقل یک ماه است که با فیلم‌های مختلف ادامه پیدا کرده.
 
کمدی Going in Style با بازی ستارگان پا به سن گذاشته‌ی هالیوود، مایکل کین و مورگان فریمن، دیگر فیلم تازه اکران شده‌ی هفته‌ی گذشته بود که با ۱۲.۵ میلیون دلار در رتبه‌ی چهارم افتاحیه‌ی خود را پشت سر گذاشت.
 
اما فیلم علمی‌تخیلی «شبح درون پوسته» با بازی اسکارلت یوهانسن روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. بودجه‌ی تولید و تبلیغات این فیلم روی هم ۲۵۰ میلیون دلار برآورد شده است و این در صورتی است که مجموع فروش این فیلم پس از دو هفته اکران به ۱۲۴ میلیون دلار رسیده که موجب نگرانی سرمایه‌گذاران پروژه شده. گفته می‌شود انتخاب اسکارلت یوهانسن در نقش کاراکتر ژاپنی داستان جزو عوامل عدم رضایت تماشاگران از فیلم به شمار می‌رود.
 
این هفته‌ منتظر اکران چه فیلم‌هایی باشیم؟

گسترده‌ترین اکران هفته‌ی آینده در اختیار قسمت هشتم «سریع و خشن» با نام «سرنوشت خشن» قرار دارد که در بیش‌ از ۲۴۰۰ سالن سینما به روی پرده خواهد آمد. در این فیلم به کارگردانی اف. گّری گِری همانند قسمت قبل وین دیزل، دوآین جانسن، میشل رودریگز و جیسن استاتهام هنرنمایی کرده‌اند.

سری هشتم «سریع و خشن» احتمالا همان فیلمی خواهد بود که بعد از دو هفته تاج صدرنشینی را از سر «بچه رئیس» برخواهد داشت و با آن انیمیشن همان کاری را می‌کند که با صدر نشین قبلی کرده بود.
 
 
انتهای پیام/
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.