آبادان؛

شرکت ۲۱۰ دانش آموز خرمشهری در اعتکاف

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش خرمشهر گفت: ۲۱۰ دانش آموز در اعتکاف دانش آموزی شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ابوالقاسم عنایه زاده افزود: امسال ۸۰ دانش آموز پسر و ۱۳۰ دانش آموز دختر در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

وی عمده دانش آموزان متقاضی شرکت در مراسم اعتکاف را از دانش آموزان مقطع متوسطه اول اعلام کرد.

وی از اختصاص دو مسجد برای برگزاری اعتکاف دانش آموزی در خرمشهر خبر داد و گفت: امسال در دو مسجد امام حسین(ع) برای دانش آموزان دختر و مسجد النبی برای دانش آموزان پسر مراسم اعتکاف برگزار می شود و برخی از دانش آموزان نیز در سایر مساجد سطح شهر به انجام مناسک اعتکاف می پردازند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش خرمشهر در ادامه به ثبت نام دانش آموزان متقاضی شرکت در اعتکاف اشاره و بیان کرد: دانش آموزان از سه طریق ثبت نام در سایت، ازطریق مدارس و مراجعه حضوری برای شرکت در مراسم اعتکاف نام نویسی کردند.

وی آغاز اعتکاف دانش آموزی به صورت جدی را از سه سال پیش دانست و بیان کرد: برنامه ریزی متناسب با شرایط سنی دانش آموزان انجام شد. با توجه به شرایط سنی معتکفین دانش آموز امسال، یک سری برنامه ها متناسب با سن دانش آموزان همچون برگزاری نشست ها و حلقه های معرفتی و پخش کلیپ های آموزشی در نظر گرفته شده است.

عنایه زاده همچنین از اجرای نمایش برای دانش آموزان معتکف خرمشهری برای نخستین بار خبر داد و گفت: امسال گروه های هنری با حضور در مساجد و اجرای نمایش، نکات آموزشی را به دانش آموزان منتقل می کنند که این برنامه برای نخستین بار اجرا می شود.

هر ساله ۱۳ تا ۱۵ رجب به عنوان ایام البیض نامیده می شود که شیعیان با حضور در مساجد مراسم اعتکاف را به جا می آورند.

امسال حدود هزار نفر در خرمشهر و مینوشهر در هفت مسجد به اعتکاف پرداختند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.