مقام ارشد ترکیه‌ای: مظنون حمله تروریستی روسیه، از ترکیه اخراج شده بود

یک مقام‌ ترکیه‌ای در گفتگو با رویترز، اعلام کرد مظنون بمب‌گذاری در متروی «سن پترزبورگ» روسیه، سال 2016 از ترکیه اخراج شده بود.

مقام ارشد ترکیه‌ای: مظنون حمله تروریستی روسیه، از ترکیه اخراج شده بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، یک مقام ارشد ترکیه‌ای که خواست نامش فاش نشود، امروز (چهارشنبه) در گفتگو با این خبرگزاری، تأیید کرد «جلیلُف»، مظنون قرقیزی حمله تروریستی مرگبار در متروی شهر «سن پترزبورگ» روسیه، سال 2015 میلادی به ترکیه سفر کرده و یک سال پس از آن (2016)، از این کشور اخراج شده بود. 

این منبع آگاه تصریح کرد نیروهای امنیتی ترکیه به جلیلُف مظنون بودند؛ اما، به‌دلیل آنکه شواهدی دال بر خرابکاری‌اش وجود نداشت، علیه وی هیچ اقدامی اتخاذ نکردند. با این وجود، جلیلف 22 ساله، دسامبر سال 2016 و پس از زیرپا گذاشتن قوانین مهاجرتی از این کشور اخراج شده بود. طبق اظهارات این مقام ارشد ترکیه‌ای، جلیلُف دیگر اجازه ورود به خاک ترکیه را نداشت.   

براساس گزارش دادگاه سن پترزبورگ، تاکنون 8 نفر در ارتباط با حمله تروریستی ماه آوریل در متروی سن پترزبورگ که به کشته شدن 14 نفر انجامید، بازداشت شده‌اند. این افراد متهم هستند در این حادثه نقش داشته و یا به‌نوعی به عامل انتحاری کمک کرده‌اند. افراد بازداشت‌شده همگی اهل کشورهای آسیای میانه هستند.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار