ارومیه؛

صدور350 فقره گواهینامه آموزشی در آذربایجان‌غربی

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته، 350 فقره گواهینامه آموزشی در آذربایجان‌غربی صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ علی حضرتی با اشاره به عملکرد سال گذشته اداره آموزش، پژوهش و فناوری این سازمان اظهار داشت: در سال 95، نیازهای آموزشی بخش صنعت، معدن و تجارت احصاء شد.

وی از همکاری با آموزش و پرورش استان به منظور شناسایی افراد شاغل بی‌سواد در بخش صنعت، معدن و تجارت خبر داد و تصریح کرد: از سوی دیگر، افراد بی‌سواد شاغل در بخش صنعت،معدن و تجارت در شهرستان خوی شناسایی و به اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی شدند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی، تهیه برنامه آموزشی برای کارکنان معدن بخش خصوصی با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن استان را از سایر اقدامات سال گذشته دانست و گفت: در این بازه زمانی، دوره آموزشی ایمنی در معادن با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن نیز برگزار شد.

وی بیان کرد: از جمله اقدامات بخش آموزش در سال 95، می‌توان به برگزاری جلسه کمیته آموزش برای عقد تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و نظام مهندسی معدن،برگزاری دوره آموزشی بازرسی در معادن با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن و برگزاری جلسات کمیته آموزش اشاره کرد.

حضرتی به برگزاری دوره آموزشی آشنایی با ماشین‌آلات معدنی با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته، ضمن برگزاری سمینار و کارگاه آموزشی اهمیت و آشنایی با نشان تجاری برند،دوره آشنایی با روش‌های استخراج سنگ‌های تزئینی و نما در معادن با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن برگزار شد.

وی از صدور 350 فقره گواهینامه آموزشی خبر داد و گفت: از سوی دیگر از جمله اقدامات سال 95 می‌توان به برگزاری دوره آموزشی کانی‌سازی‌های فلزی با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن، دوره آموزشی بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید، دوره آموزشی نحوه انعقاد قرارداد فی مابین کارفرما و کارگر در شهرستان خوی و نیز دوره آموزشی تحقیق و توسعه تکمیلی اشاره کرد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در 12 ماهه سال گذشته، کنفرانس منطقه‌ای آسیب‌شناسی چالش‌های حوزه معدن و محیط زیست با همکاری مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب و نیز دوره‌های آموزشی ایمنی و بازرسی در معادن، آشنایی با قوانین و مقررات معدنی، آشنایی با تحقیق و توسعه در شهرستان‌های خوی و میاندوآب، قوانین و مقررات معدنی در ارومیه و HSE در خوی برگزار شد.

وی با اشاره به اقدامات بخش دانش‌بنیان این اداره تصریح کرد: در این رابطه برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور برگزاری همایش آشنایی با شرکت‌های دانش بنیان انجام و گزارش آشنایی با این شرکت‌ها تهیه شد.

حضرتی اظهار داشت: از سایر اقدامات سال گذشته می‌توان به طراحی فرم آسیب‌شناسی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان آذربایجان‌غربی اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام یافته در بخش تحقیق و توسعه اداره آموزش، پژوهش و فناوری این سازمان گفت: در سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور آشنایی واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان‌ها با اهداف واحد تحقیق و توسعه انجام شد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: علاوه بر آن، برگزاری جلسات توجیهی برای واحدهای صنعتی و معدنی در تمامی شهرستان‌های استان به منظور صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه برگزار و منجر به صدور 31 گواهی در شهرستان‌ها و 21 گواهی در مرکز استان شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال نیز افزایش یابد.

وی افزود: خوشبختانه هم‌اکنون استان آذربایجان‌غربی در صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه با صدور 52 گواهی و پروانه در رتبه نخست کشور قرار دارد.

حضرتی بیان کرد: در سال گذشته انجمن تحقیق و توسعه برای واحدهای صنعتی و معدنی دارای گواهی و پروانه تحقیق و توسعه به منظور ارتباط هر چه بیشتر واحدهای صنعتی و معدنی در داخل و خارج استان نیز تشکیل شد   .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.