برنامه ای برای آشتی رحمتی و عمران زاده ندارم،

مرفاوی: استقلالی هستم اما باید از حیثیت کاریم دفاع کنم/ مقصر کاهش سهمیه آسیا نبودم، مخالفان شیطنت کردند

سرمربی تیم فوتبال صبا گفت: خودم را از استقلال می دانم اما باید از حیثیت و شرافت خود دفاع کنیم و بازی قابل احترامی ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از دیدار هفته بیست وهفتم لیگ برتر برابر استقلال گفت: بازی با استقلال برای 2 تیم حساس است. ما سعی می کنیم در پایین جدول شرایط خود را بهتر کنیم و استقلال هم سعی می کند نایب قهرمانی به دست آورد. خودم را از استقلال می دانم اما باید از حیثیت و شرافت خود دفاع کنیم و بازی قابل احترامی ارائه دهیم. باید اشتباهات کمتری داشته باشیم و امیدوارم با انگیزه و تلاش بیشتر نتیجه دلخواه خود را به دست آوریم تا در جدول به سود ما باشد. استقلال به لحاظ فنی در نیم فصل اول مشکلاتی داشت اما در نیم فصل دوم هم فوتبال خوبی بازی کرد و نتایج خوبی هم گرفت.


وی افزود: حمید دیوسالار محروم است و داود بهادرب هم مصدوم تیم ماست. هیچ مشکلی با حنیف عمران زاده نداشتم. بازیکنانم بالغ و عاقل هستند و خودشان می دانند به سمت چه کسی بروند. حتی اگر کسی هم به سمتم نیاید ناراحت نمی شوم.

مرفاوی درمورد اینکه برنامه ای برای آشتی رحمتی و عمران زاده دارد، گفت: من با هیچ بازیکنی صحبت نمی کنم و بازیکنان خودشان عاقل و بالغ هستند و می دانند سمت چه کسی بروند یا نه، اصلا اعتقادی به این موضوع ندارم که طرف کسی بروید یا نروید و اگر بازیکن استقلال هم سمت من نیاید ناراحت نمی شوم. 

وی افزود: فوتبال است و بازیکن باید تمرکز داشته باشد خیلی اعتقاد ندارم بازیکن یا شخص دیگری به سمت کسی برود اما در فرهنگ و فوتبال ما این مسائل مرسوم بوده و خیلی خوب است اما اگر بازیکنی هم نیامد به شخصه گله ای نمی کنم.

مرفاوی ادامه داد: جایگاه ما پایین جدول نیست چراکه نتایج  نیم فصل نخست را بیهوده هدر دادیم. رتبه ما چهاردهم جدول نیست. به همین دلیل باید 100 درصد تیم های انتهای جدول را ببریم و در هر بازی کار خود را به درستی انجام دهیم.

وی درباره تاثیر بازی استقلال برای صبا گفت: هر 2 تیم از هم شناخت دارند. قطعا برخی بازیکنانی که در ازبکستان برای استقلال به میدان نرفتند، در بازی با صبا بازی می کنند چراکه شایسته قرار گرفتن در ترکیب استقلال هستند و کیفیت خوبی دارند.

مرفاوی درمورد خداحافظی رضا عنایتی اظهار کرد: عنایتی تصمیم گرفته با هواداران استقلال خداحافظی کند چراکه دیگر نمی تواند برای این تیم بازی کند. وی به دلیل اینکه چندین سال در استقلال بوده و برای این تیم زحمت کشیده و حتی عنوان آقای گلی را کسب کرده، تصمیم گرفت خداحافظی کند. گرچه در فوتبال ما برای این مسائل اهمیتی قائل نمی شوند اما فکر می کنم عنایتی کار خوبی انجام داده که می خواهد برابر کسانی که دوستش دارند و آنها هم به وی علاقه دارند، خداحافظی کند.

وی تصریح کرد: من نوعی یا عنایتی هر چیزی در فوتبال به دست آوردیم مدیون هوادارانی هستیم که در گرما و سرما به ورزشگاه آمدند و ما را تشویق و حمایت کردند. جا دارد از تماشاگرانی که فردا به ورزشگاه می آیند تشکر داشته باشم و عنایتی هم همین کار را می کند.

سرمربی صبا درباره شایعه کم شدن سهمیه آسیایی ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: هر سال این موضوع را می گویند اما چنین اتفاقی نیفتاده و حتی نیم سهمیه خود را هم در لیگ قهرمانان با پیروزی در پلی آف کسب می کنیم. یادم می آید با تیم استقلال سوم شدیم اما به دلیل اینکه صمد مرفاوی سرمربی استقلال بود و می خواستند من را کوچک کنند اعلام کردند استقلال با مرفاوی سهمیه آسیا را از دست داد و این شایعه را گفتند. این شیطنت ها وجود داشت.

مرفاوی عنوان کرد: این شایعات را گفتند ولی سال بعد که مظلومی به استقلال آمد، با همان سهمیه به آسیا رفت. چه اتفاقی افتاد؟ هر سال در استقلال و پرسپولیس می خواهند یک نفر را خراب و ضعیف کنند و با آن لجبازی داشته باشند که آن سال نوبت ما بود و خیلی هم شلوغش کردند اما از آنجایی که خدا عالم است و خودش خیلی ها را رو سیاه می کند این اتفاق نیافتاد. الان هم همین است و می گویند سهمیه کم می شود. در کل شایعات را درست می کنند.

وی تاکید کرد: فوتبال ایران جایگاه اول آسیا را دارد و با یک برد دیگر به جام جهانی می رود. التعاون، الفتح، لوکوموتیو و مانند آن ها چه چیزی در فوتبال آسیا دارند. مگر ما از آنها کمتر هستیم؟ شاید به دلیل مسائلی مانند بدهی امکان چنینی چیزی باشد اما به لحاظ فنی فوتبال ما در سطح آسیا کیفیت خوبی دارد و نمونه آن تیم ملی است. کدام تیم ملی در آسیا کیفیت ما را دارد.

سرمربی صبای قم در پایان درگذشت عبدالقدیر آب پرور یکی از اهالی مطبوعات را تسلیت گفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار