کرمانشاه؛

هرماه دو داروی جدید در کشور ساخته می شود

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی از تولید 70 درصدی داروهای مورد نیاز بیماران، در داخل کشور خبر داد.

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازکرمانشاه؛سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح سی تی اسکن بیمارستان شهدای سرپل ذهاب گفت : میزان رضایتمندی مردم از خدمات حوزه بهداشت ودرمان بیش از 60درصد است، برخی از استانهای کشور از جمله استان کرمانشاه دارای محرومیت هستند و توسعه مراکز درمانی در آن چندین سال متوقف بوده است.

وزیر بهداشت ودرمان سپس به طرح تحول سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: در طرح تحول سلامت هزینه های مردم کاهش پیداکرد و از 58درصد به کمتر از 40درصد رسید که این امر با تلاش دولت و حمایت مجلس شورای اسلامی تحقق یافت و باید این روند تا 3درصد که هدفگ زاری قانونگذار است تداوم یابد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار پزشک و متخصص در این دولت تربیت شدند، گفت: قبل از این دولت 18 درصد از پزشکان در مراکز دولتی فعالیت می کردند که در دولت تدبیر و امید بیش از 51 درصد از پزشکان تربیت شده با یک برنامه ریزی مناسب وسیاست گذاری دقیق در مراکز دولتی مشغول طبابت بیماران هستند.

وزیر بهداشت ودرمان کشور گفت: درابتدای دولت یازدهم میزان داروهای تولیدی 60درصد و واردات 40درصد بود که این میزان در طی این چهارسال به 70درصد تولید داخلی و 30درصد واردات رسیده است.

وی همچنین به میزان صادرات دارو اشاره کرد و افزود: میزان صادرات دارو به خارج از کشور در دولت یازدهم به 2ونیم برابر افزایش یافته است و هرماه دو داروی جدید در کشور ساخته شده ودر بازار عرضه می گردد.

 قاضی زاده هاشمی بیان کرد: همچنین 110 داروی جدید در  چهار سال گذشته تولید شده و با سیاست گذاری مناسب داروهایی که با کیفیت عالی ساخته شده و هم تراز با داروی خارجی بوده است از واردات آن جلوگیری شده است.


ساختمان سی تی اسکن بیمارستان شهدای سرپل ذهاب در زمینی به مساحت 200 مترمربع و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی احداث شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.