باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

مادر بمب‌های آمریکا قوی‌تر است یا پدر بمب‌های روسیه؟ + تصاویر

ارتش آمریکا روز گذشته از بمبی علیه داعش استفاده کرد که مدعی است بزرگترین بمب غیراتمی جهان است.

مادر بمب‌های آمریکا قوی‌تر است یا پدر بمب‌های روسیه؟!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد یک بمب از نوع «جی بی یو 43» را برای نخستین بار در ولایت ننگرهار افغانستان برای تخریب مواضع داعش مورد استفاده قرار داده است. آدام استامپ، سخنگوی پنتاگون، نیز تایید کرد این نخستین بار است که این بمب در یک عملیات رزمی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بمب «جی بی یو 43» که در ارتش آمریکا با نام «مادر تمام بمب‌ها» شناخته می‌شود، 10 تن وزن دارد و حاوی ماده تی‌ان‌تی با قدرت انفجاری بالاست. پنتاگون اعلام کرد این بمب بزرگترین بمب غیرهسته‌ای موجود در زرادخانه ارتش آمریکاست.

به نوشته وبسایت دیفنس نیوز، «جی بی یو 43» با بیش از 10 تن وزن و 8164 کیلوگرم ماده منفجره، یکی از قدرتمندترین سلاح‌های متعارفی است که در حال حاضر در جهان وجود دارد. قدرت تخریب این بمب برابر با 11 تن "تی ان تی" است و شعاع انفجار آن نیز به 1،6 کیلومتر می‌رسد.

مادر بمب‌های آمریکا قوی‌تر است یا پدر بمب‌های روسیه؟!

تصویری از "مادر تمام بمب‌ها"ی آمریکا در حال انتقال به بیرون از زرادخانه

همین خصوصیات است که باعث شده در ارتش آمریکا به آن لقب «مادر تمام بمب‌ها» داده شود. عملیات روز گذشته در افغانستان اولین استفاده عملیاتی ارتش آمریکا از این بمب بود اما «جی بی یو 43» برای بیش از یک دهه در زرادخانه ارتش آمریکا قرار داشت.

این بمب در سال 2002 از سوی نیروی هوایی ارتش آمریکا طراحی و به عنوان قدرتمندترین سلاح غیراتمی جهان معرفی شد. اما روسیه در سال 2007 در اقدامی متقابل از بمبی ملقب به «پدر تمام بمب‌ها» رونمایی کرد که گفته می‌شود از قدرت تخریب به مراتب بیشتری نسبت به همتای آمریکایی خود برخوردار است.

مادر بمب‌های آمریکا در حال حاضر بزرگترین بمب موجود در زرادخانه تسلیحات غیرهسته‌ای آمریکاست اما به نوشته بیزنس اینسایدر، پدر بمب‌های روسیه که در پاسخ به آن ساخته شد، دستکم 4 برابر بزرگتر از این بمب است. 

پدر بمب‌های روسیه یک بمب گرمافشاری با شعاع تخریب تقریبا 300 متر و قدرتی معادل 44 تن "تی‌ان‌تی" (4 برابر بیشتر از مادر بمب‌های آمریکا) است. تفاوت بمب گرمافشاری که بمب خلاء نیز نامیده می‌شود با سایر بمب‌های متعارف این است که با استفاده از اکسیژن موجود در هوا، یک ابر انفجاری قدرتمند ایجاد و با این کار در مقایسه با بمب‌های معمولی، انرژی تخریبی خود را در طول زمان و در شعاع بیشتری آزاد می‌کند.

به نوشته دیفنس نیوز، پدر بمب‌های روسیه قدرت و موج انفجاری تقریبا برابر با یک بمب هسته‌ای دارد با این تفاوت که از تشعشعات مضر رادیواکتیو برخوردار نیست.

مادر بمب‌های آمریکا قوی‌تر است یا پدر بمب‌های روسیه؟!

تصویری که از انفجار آزمایشی "پدر تمام بمب‌ها"ی روسیه در رسانه ها منتشر شده است

از سوی دیگر، مادر بمب‌های آمریکا با وجود اینکه ادعا می شود از قابلیت هدایت دقیق با جی‌پی‌اس برخوردار است، در افغانستان با استفاده از چتر و از یک هواپیمای هرکول سی-130 برروی اهداف موردنظر در مرز افغانستان و پاکستان انداخته شد.

همچنین، این بمب برای تخریب مواضع نه چندان سخت مانند غارهای سنگی و تونل‌های زیرزمینی استفاده می‌شود و بر خلاف پدر بمب‌های روسیه، برای سازه‌های تقویت شده مانند سنگرهای بتونی و زرادخانه‌های زیرزمینی چندان مناسب نیست.

«جی بی یو 43» برای اولین بار در سال 2003 در پایگاه نیروی هوایی اگلین آمریکا در ایالت فلوریدا مورد آزمایش قرار گرفت. سپس برای استفاده عملیاتی در سالهای اولیه جنگ عراق به این کشور منتقل شد اما هیچگاه مورد استفاده قرار نگرفت.

مادر بمب‌های آمریکا قوی‌تر است یا پدر بمب‌های روسیه؟!

تصویری که از انفجار "مادر تمام بمب‌ها"ی آمریکا به ثبت رسیده است

به گفته کارشناسان، یکی از اهداف اصلی طراحی این بمب، استفاده از آن در عملیات‌های روانی است. در واقع، به نوشته ایندیپندنت، مادر بمب‌های آمریکا بیشتر برای این منظور طراحی شد تا با صدای انفجار مهیب خود نیروهای وفادار به صدام را در جنگ عراق وادار به تسلیم کند. 

حتی ویدئوی مربوط به انفجار آزمایشی آن در ایالت فلوریدا نیز به صورت هدفمند در رسانه‌ها منتشر شد تا به عنوان بخشی از "راهبرد وحشت‌آفرینی" ارتش آمریکا در جنگ عراق باعث ترس نیروهای وفادار به صدام شود.

دونالد رامسفلد وزیر دفاع وقت آمریکا نیز در آن زمان در مصاحبه‌ای به صراحت گفت هدف از ساخت این بمب تسلیم کردن صدام حسین است یا اینکه دستکم ارتش عراق را از جنگیدن با نیروهای ائتلاف بترساند. 

اکنون نیز به زعم برخی کارشناسان، استفاده از این بمب آنهم 14 سال پس از ساخت آن، بیش از آنکه با هدف تخریب مخفی‌گاه‌های داعش در شرق افغانستان صورت گرفته باشد، در ادامه ماجراجویی‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و در راستای انجام یک عملیات روانی جدید علیه کره شمالی برای مجبور کردن آن به حل دیپلماتیک برنامه تسلیحاتی خود در اوج تنشهای دو کشور انجام شده است.

نویسنده: مهدی حاجت‌پور

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
sadegh
۱۲:۴۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
هر چی هم بمب و...داشته باشی اول باید مرد عملش باشی که من خودم دیدم چند تا کشور که هیچ کشوری مردمش جرات ایرانی رو ندارن.زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
مومن
۰۹:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
لازم نیست موشک و بمب بسازیم.
این پرایدو جمعش کنین هنره.
در ضمن اونیکه می گه ما بهترشو میسازیم عقلشو بکار بندازه که اگه می تونستیم واپیما مسافربری می ساختیم که دستمون دراز نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
اگه اینجوریه ماهم یه موشک درست کنیم اسمشو بزاریم دست خدا بزنیم تو سر این دوتا خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
کافیه ایران یا حزب الله موشکهاشون را به سمت اسراییل نشانه بگیرند. اینها همه با ننه باباهاشون میرن یه سوراخ موش پیدا کنند تا از ترس جان حقیرشون قایم شن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
ایران بابا بزرگ بمب ها را بسازد !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
فقط مادر شوهر بمب ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس خان
۱۴:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
هه اینا که چیزی نیس.ما خودمون پدر بزرگ بمب ها رو داریم.بلهه اینجوریاس
Iran (Islamic Republic of)
نظامی
۱۳:۳۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایران موشک قاره پیما تازه10تا ساخته اونوقت امریکا نزدیک به 456 تا موشک قاره پیما دارد تازه موشک کروز که انگلستان داره خیلی قوییه هلی کوپتر اپاچی و مینی گان m220 امریکایی خیلی شهرت دارن ایران حتی بمب اتم رو هم نداره تنها چیزی که داره جنگنده ی f420 داره اونم جنگنده ای که در رتبه ی ششم بهترین جنگنده رو داره موشک اژدر هستش که زیر دریایی 15loایران داره و در اون فقط 2تن مواد منفجده موجود است ولی خدایی این جنگنده ی 15olکارش بد نیست جز 10زیر دریایی کشنده ی جهانه موشک اژدر هم بدک نیست وجز 25 موشک هابی اژدر قوی دنیایه موشک های ولفجر هم بد نیستند
Iran (Islamic Republic of)
فرزنداسلام
۱۴:۱۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
سلام تمام هیاهوهای اینها گذراست زیراهمه ازقدرت تخریب میگن فقط قدرت انسان ساز اسلابم ناب محمدی ص وولایت مداریست که روزبه روز قویتر میشه بجای اینکه همه قبولش کنند اشتباهادنبال تضعیفش هستند زنده باد ولایت وولایتمداری و ولایتمداران
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۳:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
ای بابا چکار به خانواده بمب ها دارین مگه خودتون خونواده ندارین!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
یه مسلمان تو دنیا پیدا نشد بگه چرا یک کشور مسلمون با همچین بمبی مورد تجاوز قرار دادین خاک بر به ظاهر مسلمونا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
یواشتر الان خواهر شوهرش بیدار میشه
-
محمد
۱۰:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
آقا میگن این یه برادر نا تنی داره ،اون اصلا خبلی قویه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
این دو تا بمب ازدواج میکنند و یه بچه تووپول موپل که از پدر و مادرشونم بزرگتره به دنیا میاد و اسمش پسر بمب هاست که محل تولدشم ایرانه
Germany
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
دقت کردین امریکاییها بیشتر از نام مادر در محصولات اصلی استفاده میکنه مثلا مادربرد یا مادر بمب و... شاید دلیلش این باشه که بدلیل فساد اخلاقی اونجا پدر ها خیلی قابل تشخیص نیستند.......
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۰:۴۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
:) موافقم :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
واقعا تاسف باره کسانی که فقط ادعای دفاع از حقوق بشر رو یدک می کشن همچین پولهایی رو برای نابودی انسانها هزینه می کنند. خیلی بده که اصول اولیه انسانیت که مورد تاکید همه ادیان الهیه توسط عده ای وحشی صفت داره از بین میره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
به نظر من مادر زن بمب ها از همه قویتره
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۰:۴۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
خخخخخخ :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
مادر شوهر بدتره بابا
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۰۹:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
هیچ وقت به قدرت دیگر کشورها نمیشه اطمینان کرد باید به قدرت خودمان اتکا کنیم. همین روسیه ممکنه روزی بزرگترین هم پیمان آمریکا بشه. باید هوشیار بود
Iran (Islamic Republic of)
ف د
۰۹:۱۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
خیلی جالبه کسانی مدافع حقوق بشرخودشون رونشون میدن بظاهر
ولی درباطن بمب هایی میاورندبرضدبشرییت امریکا اسرائیل انگلیس فرانسه و......
واقعا خدالعنتتان کند که روی ثروت مملکتهانشسته ایدومردم ضعیف رومیکشیدوهرروزی یک بهانه دست میگیریدتاسلاحهایی که ساخته ایدروبفروشید
لعنت به ال سعودووهابییت وعربهای نامرد
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۹:۱۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
بهتر نیست این ابرقدرت، تمام تلاش خود را برای بهبود زندگی مردم آمریکا اختصاص دهد و از تهدید و دخالت در امور کشورهایی که ده هزار کیلومتر با آنها فاصله دارد دست بردارد؟ دنیا دیگه حتی با مادربمبها نیز، تک قطبی نیست. اینو بفهم آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
میگن عمه ی تمام بمب ها بسیار قوی تر از همه ی ایناس
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۸:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
به نظر می رسد تحرکات اخیر آمریکا بیشتر در راستای ایجاد جنگ روانی و نمایشی باشد تا یک مقابله رو در رو با یک دشمن جدی و قدرتمند.
Iran (Islamic Republic of)
برز
۰۸:۴۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
به نظر من بزرگترین بمب ما ایرانی ها شهادت طلبییه که هیچ کجای دنیا نیست و همه ازش میترسن درود بر دل جرات ایرانی
-
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
حالا فوری میگید روسیه هم داره که مثلا چی بشه؟ پز بمب روسیه رو شما میدید؟ اصلا روسیه به شما چه ربطی داره شما وکیل وصی روسیه شدید.
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۷:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
نه ما وکیل روسیه نیستیم وکیل کدخدا
Iran (Islamic Republic of)
safar
۰۸:۰۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
فکر می کنن کی هستن اونا پدر مادر دارن ما احمدی نژاد را داریم
زنده باد دکتر
Germany
مهدي
۰۷:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
اين احمقها مي خواهند كه ماهم دستمان راروكنيم وبگيم چي داريم ولي كورحوانده اندماكه نمي گوئيم خربمبهاراداريم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
این چکاری نذارین دایی رو بیاریم بییرون
Germany
سعید صالحی
۲۳:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
افسوس که نام ویرانی را با لقب پدر و مادر مزین می کنند ... اینه اشرف مخلوقات؟؟!!! با شانزده میلیون دلار فقط هزینه خود بمب چقدر می شد نماد انسانیت در جهان هزینه کرد و دست محتاجین رو گرفت ... به نظز می یاد بشریت با گام های استوار داره بسمت نابودی خودش قدم بر می داره ....
Iran (Islamic Republic of)
شاهين
۲۲:۵۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
دوستا قطعا ماهم چيزي در همين ابعاد رو داريم يا شايدم بزرگ تر از اينا
اين جور تسليحات لازمش داشتن فيزيك دانان و شمي دانان متبهر هست كه
ما هم نخبگاني بسيار مشهور رو در دنيا داريم و وقتي به راحتي ميتونيم به انرژي هسته اي دست يافت پس ساخت اينجور تسليحات راحت تره.
Iran (Islamic Republic of)
بمب
۲۲:۴۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
می خواید خواهرشونم من بیارم ....
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۲۲:۲۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
چه خشگله
چه ویرانگره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
من موندم چرا باشگاه خبر نگاران انقده سنگ روسيه رو به سينه ميزنه، فكر كنم خود پوتين هم ميدونه از لحاظ نظامي نيم قرن از امريكا عقب افتاده خاصه بعد از فروپاشي شوروي، تسليحات شرقي عدم كاراييشونو تو جنگ ايران و عراق، ليبي و... نشون دادن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
به نظر من دایی بمب ها از همه قوی تر هست که هنوز خودشو رو نکرده. ساخت کره ی شمالی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
آمریکا در افغانستان آزمایش کرد باید منتظر باشیم تا روسیه هم در سوریه امتحان کند بعد مقایسه کنیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۲۱:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
یکی گفت آمریکا اراده کنه دنیا فتح میکنه؟؟؟؟؟بعید می دونم یادم آمریکا اوایل انقلاب شش ناو جنگی رو برای اسکورت نفت کش بریشتون مطلق به کویت وارد خلیج فارس کرد که به اصطلاح خودشون ما رو ضعیف و ذلیل نشون بدن وخودشون رو حاکم خلیج فارس خبرنگار شبکه CNN با بالگرد امده بود وهر چند ساعت این خبر رو به دنیا مخابره می کرد ولی آخرش بچه های ایران دلاور نفتکش بریشتون را به گل نشانده واز همه جالب تر اینکه ناو های آمریکایی که برای محافظت از نفتکش بریشتون امده بودن رفتن وپشت نفتکش سنگر گرفتند بماند که بعدش یک ناو آمریکایی ویک ناو انگلیسی و یک کشتی شوروی قصد انجام مجدد این کار را داشتن که همه شون به گل نشستن.
یادم ژنرال های آمریکایی گفتن که ایران با ابداع قایق های تندرو نظامی تاریخ و اصول جنگ های کلاسیک را برهم زدن. وناوهای آمریکایی نه تنها نمی توانند ماموریت خود را انجام بدن بلکه حتی نمی توانند از خود دفاع کنن.
فکر می کنید اونا چیکار کردن. کیسه های ماسه را در کوشه های ناو روهم چیدن وبا اسلحه رفت پشتشون شروع کردن به شلیک کردن.
یعنی تمام آن ناو در آن شرایط بی مصرف شد.
آمریکا هیچی نیست.
-
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
مگر از همین بمبها در یمن استفاده نشد؟
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
ماهم پدربزرگ بمب هاراداریم
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۱:۰۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
اینا همه لاف زدنه ایران ما قویتر از اینا را داره یعنی ابر بمب دنیا میگی نه تا چند روز دیگه معلوم میشه
Canada
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
این سری از بمب ها باید از طریق بمب افکنها پرتاب بشه و در کشوری مثل کشور عزیزمون با داشتن پدافند هوایی قدرتمند این بمبها کار ساز نیست چون بمب افکن با بمبش داخل آسمون منفجر خواهد شددرود بر دلیر مردان سپاه و ارتش
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
حالا دیگه پدر و مادر نداشتشون رو با بمب مطالبه میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
به قول رهبر ما هم یه چیزایی داریم که هیچ ابر قدرتی نه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
ایشالا ماه به زودی پدر بزرگ بمب هارو میسازیم

مرگ بر استکبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
خاله بمب ها قوی تره
Iran (Islamic Republic of)
علی ملکی
۲۰:۲۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
ساختن این بمبها برای ایرانی ها کارسختی نیست قویتر از بمب روسیه هم میتوانیم بسازیم ولی کجا را باید بزنیم که غیر نظامی ها نباشند درجبهه جنگ هم کاربردی ندارد چون شعاع انفجار آن به نیروهای خودی هم میرسد
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۸:۲۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
دادا، از این بمبا برای اهداف غیر نظامی و کشتار جمعی استفاده می شه دلیلشم که خودت گفتی
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
خداکنه ازدواج کنن با هم بچه دار بشوند اون احتمالا قوی ترین خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
Canada
محمد
۲۱:۱۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
اشتباهی به فرموده امام منفی دادم
پوزش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
ترامپ احمق کره شمالی افغانستان نیست که با بمب ده بزنی
مرگ بر آمریکا مرگ آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
یعنی این بمبها ساخته شده برای کشتار انسانها؟؟؟؟؟یعنی سازنده این بمبها قطعا وحشی ترین موجود روی زمین است.به امیدظهور آقا مهدی فاطمه هرچه زودترانشاالله
Iran (Islamic Republic of)
Asad
۱۸:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
ای بابا کاری نکنید عموی بمب ها را هم ما بیاریم وسط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
خاله بمبه رو هم بیارین!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
ازاین دو تا قویتر اعتقاد ما ایرانی ها به اهل بیته که بدون داشتن چنین بمب هایی هیچ کس جرات حمله به ما رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
ازاین دو تا قویتر اعتقاد ما ایرانی ها به اهل بیته که بدون داشتن چنین بمب هایی هیچ کس جرات حمله به ما رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
ازاین دو تا قویتر اعتقاد ما ایرانی ها به اهل بیته که بدون داشتن چنین بمب هایی هیچ کس جرات حمله به ما رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
یا زهرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
معلومه آمریکایه
در ضمن طی چند تحقیق بنده میتونه تا 200 متر در خاک نفوذ کنه. این اولین بمبی است که چنین توانایی داره.آمریکا اراده کنه دنیا فتح میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
قدرت های بزرگ همین عزت نفس ضعیف رو میخوان که پیروز بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
زرشکککککککککککککککککککک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
شما خوشحالی بمب های روسیه رو هم می کنید!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
باید صیغه عقدشون را جاری کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
اختلاف در این است که آمریکا برای حمایت از همپیمانانش از مادر بمب ها استفاده می کند اما روسیه فقط شعار می دهد و در صورت احساس خطر سریعاً تغییر موضع می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۶:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
مثل اینکه دوست دارید جنگ بشه که راجع به این بمب های خانمان سوز دارید توضیح میدید
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۰۹:۱۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
جنگ شروع شده عمو!!نگاهی به شهدای مدافع حرم بنداز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
عمو قطع برق و ایجاد زمین لرزه رو به خاطر بیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
مادرت و امریکا هم نمی تواند با بمب ملت ازاده را به زیر بکشد.
آخرین اخبار