تبریز؛

تاکید امام جمعه تبریز بر رعایت قانون در تایید صلاحیت ها

امام جمعه تبریز گفت : شورای نگهبان قانون اساسی در تایید صلاحیت نامزد های ریاست جمهوری به مُرّ قانون عمل کند.

تاکید امام جمعه تبریز بر رعایت قانون در تایید صلاحیت ها به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز افزود: در روزهای تاکید امام جمعه تبریز بر عمل به مُرّ قانون در تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری گذشته افراد زیادی  برای نامزدی انتخابات ریاست  جمهوری ثبت نام کرده اند و این تعدد ثبت نام موجب شگفتی مردم  شده است.
وی گفت :  به نظر می رسد برخی افراد بی سواد ، کم سواد و کم سن و سال و افراد لجوج این موضوع را به سخره گرفته اند و لازم است شورای نگهبان  در تایید صلاحیت ها دقت کند.
خطیب نماز جمعه تبریز گفت: شرایط خاص رجل سیاسی ، مدیر و مدبر بودن افراد در نامزد شدن در این نوع انتخابات در اصل 115 به صورت روشن آمده است و معلوم نیست برخی از افراد که در روز های اخیر ثبت نام کرده اند به دنبال چه هدفی هستند حال یا مرض خود بزرگ بینی دارند و یا اینکه از نقص قانون سوء استفاده می کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این که تعدد ثبت نام ها تنها کار رسیدگی کنندگان را زیاد می کند خاطر نشان کرد : این روند نابجا هیچ نفعی برای ثبت نام کنندگان و مردم ندارد و فقط بهانه به دست دشمنان اسلام می دهد و آنها  آزاد نبودن انتخابات را در کشورمان تبلیغ خواهند کرد.
آیت الله مجتهد شبستری افزود : قطعا شورای نگهبان بدون توجه به جوسازی های دشمنان اسلام و افراد نا آگاه داخلی ، با عمل به مر قانون جواب آنان را خواهد داد و اعضای این شورا مطمئن باشند ملت بزرگ ایران از این اقدام مقتدرانه آنان حمایت می کند و باز هم حمایت خواهد کرد.
وی به انتخابات شورا های اسلامی  شهر و روستا نیز اشاره کرد و از هیئت های اجرایی و نظارت و نمایندگان استان خواست در بررسی صلاحیت این افراد نهایت دقت و عدالت صورت گیرد و مردم نیز در انتخابات با هوشیاری و آگاهی به افراد رای دهند.
امام جمعه تبریز به تصمیم اخیر  اتحادیه اروپا در خصوص تمدید تحریم‌های اعمال شده علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر اشاره کرد و گفت :این تحریم‌ها که شامل منع سفر برخی ازافراد  و تحریم دارایی‌ها  ۸۳ نفر بود  بهانه ای بیش نیست و طبق فرمایش  رهبرمعظم انقلاب، غربی‌ها با اصل نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند و هرکاری بکنیم آنها بهانه های دیگری خواهند آورد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود : البته این استیصال و شکست‌  آمریکا را نشان می دهد چرا که  آنها درک مناسبی از حقوق بشر ایران ندارند و این تمدیدها  برخورد سیاسی و مغرضانه است.
امام جمعه تبریز با یادآوری رفتار وحشیانه و ضد حقوق بشر تروریست‌ها با حمله موشکی امریکا به پایگاه هوایی سوریه در روزهای گذشته ، افزود: این حمله‌ها برای تقویت تروریست‌های شکست خورده بود  و می‌خواستند به آنها تنفس مصنوعی بدهند و ادعای حمله شیمیایی ارتش سوریه از نظر کارشناسان نیز مردود است.
آیت‌الله مجتهد شبستری تصریح کرد: محل انفجار، انبار تروریست‌ها بود  و براساس محاسبات، انتخاب حمله هوایی به فرودگاه برای خارج کردن آن از دست ارتش سوریه و تحویل به تروریست‌ها است.
آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه ناظران دنیا می‌دانند آمریکا شکست خورده و ۷۳ درصد سوریه هم اکنون از دست تروریست ها آزاد شده است گفت :  دشمن می‌خواهد جبهه مقاومت تضعیف شود و تلاش می‌کند تا چهره آمریکا را قوی  نشان دهد.
وی  29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی را گرامی داشت  و با تشریح رشادت ها و جانفشانی های این نیروی مخلص در دوران 8سال دفاع مقدس و پس از آن افزود : ارتش جمهوری اسلامی ارتشی مکتبی و ولایت مدار و تحت فرماندهی فرمانده کل قواست و نیرو های مسلح کشورمان  به عنوان تکلیف شرعی تحت فرمان رهبر و مرجع خود آماده جان فشانی هستند.
تاکید امام جمعه تبریز بر عمل به مُرّ قانون در تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری
امام جمعه تبریز گفت : شورای نگهبان قانون اساسی در تایید صلاحیت نامزد های ریاست جمهوری به مُرّ قانون عمل کند. 
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار