دولت آمریکا اطلاعات بازدیدکنندگان از کاخ سفید را دیگر منتشر نخواهد کرد

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد به دلایل امنیتی اطلاعات افرادی که با دونالد ترامپ و تیم وی در کاخ سفید ملاقات می کنند منتشر نخواهد شد.

دولت آمریکا اطلاعات بازدیدکنندگان از کاخ سفید را دیگر منتشر نخواهد کرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد اطلاعات ورود و خروج میهمانان و اینکه چه کسانی با "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا و تیم وی ملاقات می‌کنند را دیگر منتشر نخواهد کرد. این درحالیست که چنین اطلاعاتی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما منتشر می شد.

"مایکل دوبکه"، مدیر ارتباطات کاخ سفید روز گذشته (جمعه) در بیانیه ای اعلام کرد: خطرات امنیت ملی و نگرانی های مربوط به حریم خصوصی صدها هزار نفری که هر ساله با مقامات کاخ سفید ملاقات می کنند، دلیل اصلی مخفی نگه داشتن این اطلاعات است.

این در حالیست که چنین تصمیمی از سوی دولت دونالد ترامپ با آنچه باراک اوباما اتخاذ کرده بود متفاوت است. باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوره ریاست جمهوری خود یک وبسایت راه اندازی کرده بود که کاربران می توانستند با جستجو در آن اطلاعات بازدیدکنندگان از کاخ سفید را پیدا کنند.

باراک اوباما در زمان تصدی خود اطلاعات میلیونها نفر از بازدیدکنندگان کاخ سفید را در این وبسایت منتشر کرد که این اطلاعات همچنان قابل دسترسی هستند. این اطلاعات شامل نام افراد ملاقات کننده، ساعت ورود آنها به کاخ سفید و مدت حضور آنها در این ساختمان است.

این اقدام دونالد ترامپ انتقاد گروه های مختلف را به دنبال داشته است. یک مقام "اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا" در بیانیه ای اعلام کرد: "مقامات منتخب آمریکا به مردم خدمت می کنند و ما باید از اقدامات آنها مطلع باشیم. تنها دلیل منطقی برای منتشر نکردن اطلاعات ورود و خروج بازدیدکنندگان این است که به نظر می رسد دولت دونالد ترامپ سعی در پنهان کاری دارد."

همچنین نمایندگان دموکرات کنگره هم با ارائه طرحی سعی دارند دولت ترامپ را مجبور کنند که اطلاعات افرادی که هر هفته با رئیس جمهور در عمارت "مارالاگو" در پالم بیچ فلوریدا ملاقات می‌کنند را منتشر کنند. با این حال، به نظر می رسد چنین اقدامی بی نتیجه باشد؛ زیرا جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار