واعظی:

هدف دولت رقابت با مردم نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:سیاست دولت رقابت با مردم نیست بلکه واگذاری کارها به مردم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز در همایش خیرین مدرسه ساز اخراسان جنوبی گفت:انصافا کاری که انجام می‌گیرد بزرگ است و اگر یک دانش‌آموز در یک نقطه از شهر به خوبی تربیت شود می‌تواند برای جامعه مفید باشد.

واعظی افزود: در این دولت اعتقاد داریم که دولت کمتر باید در امور دخالت داشته باشد و باید کار به مردم واگذار شود، لذا هدف دولت رقابت با مردم نبود.

وی بیان داشت: از گذشته مشاهده شده که هر جا که خواست دولت باشد کار خراب شده از این‌رو از ابتدای این دولت تلاش داشته‌ایم که تا جایی که می‌توانیم دولت را چابک کرده و مجوزها را کم کنیم و تا زمانی که مردم می‌توانند کار را به مردم واگذار کنیم مهم این است که به سمت این هدف گام برداریم.

وزیر ارتباطات با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب در ابتدای کار دولت تصریح کرد: با توجه به این سیاست‌ها دولت آن را به عنوان اولویت اول و زیربنای کارهای خود قرار داد، یکی از زیربناهای آن واگذاری کارها به مردم بود به ‌طوری که دولت نقش هدایت پذیری را ایفا کند.

واعظی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در حوزه آموزش و پرورش مصداق اقتصاد مقاومتی را نام ببریم آن همان کاری است که خیران مدرسه‌ساز انجام می‌دهند، اینکه به مناطقی که کمتر مورد توجه بوده و کمتر برخوردار هستند توجه می‌شود و این یکی از اقدامات خداپسندانه است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست دولت بر این بوده که استان‌های تازه تاسیس شده بودجه بیشتری گذاشته بشود تا روی پای خود بایستند.

بهره‌برداری از 1100 پروژه مخابراتی در خراسان جنوبی

واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز در خراسان جنوبی یک‌هزار و 100 میلیارد ریال پروژه مخابراتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون 2 هزار و 70 میلیارد ریال برای زیرساخت‌های مخابراتی سرمایه‌گذاری شده است، افزود: هدف ما این است که حدود 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار خراسان جنوبی از اینترنت برخوردار شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنا داریم که 28 شهر خراسان جنوبی را به نسل سوم تلفن همراه مجهز کنیم که در این سفر 19 شهر مجهز و مابقی تا یک ماه دیگر مجهز می‌شوند.

واعظی ادامه داد: بیش از یک‌هزار کیلومتر فیبرنوری نیز در این استان کشیده شده است.

وزیر ارتباطات در پایان جشنواره، هوشمندسازی یک مدرسه استان را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.