رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قم؛

سند آمایش سرزمینی قم بر مبنای حل ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی تدوین شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: در سند آمایش راهکارهایی برای حل ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی به‌دلیل مهاجرت‌های بی‌رویه ارائه‌ شده است.

سند آمایش سرزمینی قم بر مبنای حل ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی تدوین شد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید حسن رضوی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم با تأکید بر اینکه بارگذاری مناسب جمعیتی در مجموعه استان و شهر وجود ندارد، اظهار داشت: همین موضوع سبب شده امکانات به‌درستی در استان توزیع نشود.
 
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان قم به کمبود امکانات تفریحی و تفرجگاهی در استان اشاره کرد و گفت: اماکن مناسب تفریحی، فرهنگی و ورزشی در قم اگرچه با روند خوبی در حال انجام است اما هنوز با نقطه ایده آل فاصله دارد.
 
به گفته وی، عدم تناسب بین نیازهای واقعی شهر قم با درآمدهای شهرداری به دلیل نبود درآمد پایدار مشکلاتی را به همراه داشته از همین رو توان پاسخ به نیازها را نداشته است.
 
رضوی بابیان اینکه در سند آمایش راهکارهایی برای حل ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی به‌دلیل مهاجرت‌های بی‌رویه ارائه‌شده است عنوان کرد: پایین بودن نسبت منابع بانکی به مصارف آن از نقاط ضعف استان است، به این معنی که منابع خوبی در استان وجود دارد اما مصرف آن در مجموعه استان چشمگیر نبوده است.
 
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم خاطرنشان کرد: چاپ و نشر کتاب و تولید محتوای اسلامی از اولویت‌ها و نقاط قوت استان است که باید به‌طور ویژه موردتوجه قرار گیرد که با توجه به مختصات جغرافیایی استان و ظرفیت‌های فرهنگی قابلیت رشد در حوزه‌های مختلف را دارد.
 
رضوی افزود: در استان قم میدان بزرگ تبادل دام کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود و فراورده‌ها باید سبب جذب ارزش‌افزوده شود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.