اهواز؛

صدور سند مالکیت 160 هزار واحد مسکونی روستایی و شهری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از صدور سند مالکیت برای 160 هزار واحد روستایی و واحدهای مسکونی شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد خانی نوذری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به وجود 4 هزار و 200 آبادی در استان اظهار داشت: در حوزه عمران روستایی و اجرا و تهیه طرح هادی ویژه روستاهای با جمعیت بالای 20 خانوار، 2 هزار و 72 روستا شناسایی شده است.

وی تجمیع روستاییان بالای 20 خانوار را از مسائلی عنوان کرد که می تواند کار خدمت رسانی برای دستگاه ها هموارتر و آسان تر نماید.

خانی نوذری اذعان داشت: مشکلات معیشتی، زیستی و قومیتی از جمله دلایلی است که تاکنون مانع تجمیع روستاهای بالای 20 خانوار در خوزستان شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان تصریح کرد: پارسال برای ارائه خدمات به روستاهای خوزستان بیش از 670 میلیارد ریال اعتبار استانی از طریق سازمان برنامه و بودجه خوزستان به ما ابلاغ و حدود 70 میلیارد ریال نیز اعتبارات حوادث برای ما مصوب شد که تاکنون تنها بخشی از این اعتبارات جذب شده است.

وی بیان داشت: از ابتدای کار این بنیاد تا سال 1390 در 1 هزار و 81 روستای بالای 20 خانوار اقدامات عملیاتی انجام شده و تاکنون کار 250 روستا به صورت کامل به پایان رسیده است.

محمد خانی نوذری اذعان کرد: همچنین برای نخستین بار فاضلاب روستای آلبونائین بین آبادان و خرمشهر از طریق شبکه جمع آوری، تصفیه انجام و در نهایت مردم از آن برای کشاورزی و یا فضای سبز استفاده می کنند.

وی گفت: همچنین پارسال 30 هزار تن قیر از طریق دفتر مرکزی و اعتبارات ملی برای خوزستان جذب شد و با مشارکت حوزه روستایی استانداری خوزستان اقدامات سازنده ای در بحث آسفالت معابر روستایی صورت گرفت.

خانی نوذری تامین مسکن برای مستضعفان و روستاییان را از اهداف اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را برشمرد و اظهار کرد: سالانه به صاحبان 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور برای ساخت تسهیلات پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان اذعان داشت: سهم خوزستان در سال گذشته برای پرداخت تسهیلات بانکی 12 هزار و 800 واحد بود که پرداخت آن به واحدهای روستایی و شهری زیر 20 هزار نفر با مبلغ 180 و 200 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.