اردبیل؛

مشاهده اولین فلامینگوی مهاجر در شهرستان نمین

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: اولین فلامینگوی مهاجر در تالاب خشکه سیل شهرستان نمین مشاهده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امین شکوری مقدم افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نمین حین گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز در حوزه استحفاظی این شهرستان، اولین پرنده فلامینگو را در تالاب خشکه سیل(شورگل) شهرستان نمین مشاهده نمودند.

وی گفت: شهرستان نمین به لحاظ داشتن تالاب های متعدد و زیستگاه های مناسب آبی، هر ساله میزبان انواع مختلفی از جمعیت پرندگان مهاجر بوده که این پرندگان بصورت موقت و جهت استراحت در مسیر مهاجرت خود از این زیستگاه ها استفاده می کنند.

شکوری مقدم افزود: انواع اردک، درنای معمولی، انواع حواصیل ها، غازها، فلامینگو، انواع کاکایی ها و خوتکا را از جمله پرندگانی نام برد که در فصول مختلف سال در تالاب های شهرستان نمین قابل مشاهده هستند.

وی با اشاره به اینکه فلامینگو در لیست پرندگان حفاظت شده قرار دارد و حفاظت از مناطق زیست و تولید مثل این پرنده، برای بقای آن اهمیت بسزایی دارد، از عموم مردم خواست در حفظ و مراقبت از این پرنده زیبا سهیم بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را سریعأ به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نمین از طریق شماره تماس 32327465 گزارش نمایند.

فلامینگویا مرغ آتشی پرنده‌ای از راسته لک لک‌سانان و با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند و خمیده است. این پرنده در مناطق ساحلی دریاها، دریاچه های شور و کم عمق و مرداب‌های ساحلی کم عمق زندگی می کند.

گفتنی است هر سال در ماه های فروردین و اردیبهشت در مسیر مهاجرت شاهد حضور این پرنده در تالاب های سطح استان اردبیل هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.